به گزارش هنرآنلاین، کارگردان آلمانی نمایش یک زندگی معمولی در این نشست گفت: گروه تئاتر ما در شهر فرایبورگ روی کودکان و نوجوانان تمرکز دارد که با آن‌ها ارتباط برقرار کردن در قالب نمایش جذاب است.

قهن بخر بیان کرد: این بدان معنا نیست که به بزرگسالان توجه نمی‌شود، آن‌ها مخاطب ما در سطح بالاتر هستند. اما برای کودکان و نوجوانان نمایش کار کردن و به تصویر کشیدن اتفاقاتی که آن‌ها تجربه نکرده‌اند نیز جذابیتی خاص دارد. این یک نمایش روایی است و به بچه‌ها آموزش داده می‌شود از مسایل زندگی درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این نمایش برای گروه سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان است، افزود: خیلی خوشحالم نمایشی که در فرایبورگ اجرا شده در یک کشور دیگر و با فرهنگ و زبان متفاوت اجرا و از آن استقبال می‌شود.

بخر گفت: خوشحال می‌شویم در آینده نیز این تعامل تداوم داشته باشد و از اصفهان در فرایبورگ نمایش اجرا شود. تعامل با هنرمندان ایرانی باعث می‌شود به آثار و کارهای نمایشی خود نگاه تازه ای داشته باشیم که خیلی جذاب است.

این کارگردان تئاتر آلمانی افزود: نمایش یک زندگی معمولی با طراحی صحنه اندک و امکانات کم با کمک گرفتن از توانایی بازیگر اجرا شد. نمایش می‌خواهد بگوید وقتی بچه‌ها به دنیا می‌آیند نیازهای جدیدی نیز به وجود می‌آید.

هاینسل اشپاگل بازیگر این نمایش نیز گفت: خوشحال هستم در ایران نمایش اجرا کردم.

وی افزود: اصل نمایش یک زندگی معمولی یک اتفاق معمولی دانمارکی است و از زندگی و ویژگی‌های آن حکایت می‌کند.

گفتنی است، نمایش یک زندگی معمولی در مجمتع فرهنگی هنری استاد فرشیچان اجرا شد. این نمایش درباره تفاوت زندگی دهقانی روستایی با یک زندگی شهری است که فرد روستایی با یک زن شهری ازدواج می‌کند و با به دنیا آمدن فرزندان مشکلات برای آن‌ها وجود می‌آید.

انتهای پیام/38