به گزارش خبرگزاری هنر ایران، نحوه برگزاری مناظره‌ها به گونه‌ای که نامزدها بتوانند همدیگر را به چالش بکشند، استفاده از دیدگاه‌های کاندیداها، بازنگری در شکل و ساختار مناظره‌ها و مناظره‌ی نامزدها با کارشناسان زبده و تخصصی در موضوعات مختلف از جمله مواردی بود که در صحبت‌های کاندیداها پس از پایان برنامه مطرح شد.

غلامعلی حداد عادل ارزیابی از چگونگی برگزاری مناظره‌ها را به بازخورد آن در جامعه موکول کرد و با بیان اینکه تلاش صداوسیما برای برگزاری این مناظره قابل تقدیر است، گفت: رسانه ملی حرکت خوبی را برای برگزاری مناظره‌ها آغاز کرد و خوشبختانه نامزدها در این مناظره در‌صدد تخریب یکدیگر برنیامدند و مناظره در فضایی صمیمی برگزار شد.

محمدرضا عارف با تشکر از زحمات صداوسیما، گفت: من به حسن نیت صداوسیما شک ندارم مسؤولان صداوسیما می‌خواستند مناظره‌ها را برای مردم جذاب کنند.

وی با تأکید بر ضرورت طرح سؤال‌های کارشناسی شده پیشنهاد کرد: درباره نحوه برگزاری مناظره‌ها ضمن مشورت با نامزدها از دیدگاه‌های آن‌ها هم استفاده شود.

سعید جلیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی صداوسیما مناظره را از نظر محتوایی خوب توصیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه مناظره باید به‌گونه‌ای باشد که مردم بتوانند در پایان آن به انتخاب اصلح برسند، گفت: در این مناظره‌ها باید از نظر شکلی و ساختاری بازنگری شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز ضمن انتقاد از شیوه برگزاری مناظره‌ها از صداوسیما خواست مناظره را به نحوی برگزار کنند که نامزدها بتوانند همدیگر را به چالش بکشند.

علی اکبر ولایتی نیز با بیان اینکه بازنگری در ساختار برنامه می‌تواند به انتخاب اصلح کمک کند، گفت: اگر نامزدها فرصت بیشتری برای بیان دیدگاه‌هایشان داشته باشند بهتر است.

سید محمد غرضی نیز با بیان اینکه به لحاظ فنی مناظره خوب بود مدت برگزاری مناظره را طولانی خواند و آن را موجب خسته شدن مخاطب دانست.

محسن رضایی نیز پیشنهاد کرد، هر یک از نامزدها با کارشناسان زبده و تخصصی در موضوعات مختلف مناظره کنند و در زمان کافی نامزدها در فضایی چالشی به این کارشناسان پاسخ دهند.

محمد باقر قالیباف نیز با قدردانی از زحمات صداوسیما از شیوه هدایت و اداره مناظره ابراز خرسندی کرد و گفت: فضای صمیمی بر مناظره حاکم بود.

وی پیشنهاد داد زمان اختصاص داده شده به نامزدها بیشتر شود.

قالیباف بر تخصصی و جدی‌تر شدن بحث‌ها تأکید کرد.

نحوه‌ی برگزاری مناظره‌های جمعی، باعث اعتراض نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حین پخش برنامه شد.

این اعتراض‌ها که تا اواسط بخش دوم مناظره همچنان ادامه داشت، مرتضی حیدری، مجری مناظره‌ها را بر آن داشت که اعلام کند به احترام نامزدهای معترض سوالات تستی را ادامه نمی‌دهند.

مجری مناظره‌های اقتصادی نامزدها از آنان خواست تا با حضور در صداوسیما دیدگاه‌هایشان را درخصوص مناظره‌های بعدی اعلام کنند.

او متذکر شد، هر آنچه به عنوان مناظره از صداوسیما پخش می‌شود، به تایید کمیسیون تبلیغات انتخابات رسیده است.