به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، فرشید مصدق، کارگردان تئاتر "اینجا تهران است" که هم اکنون در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه است، در راستای طرح استقرار گروه های نمایشی استان‌ها به خبرنگار ما گفت: چندین سال است که می گویند استقرار گروه های نمایشی و در این زمینه مدام بحث می‌شود و حالا به الف، ب، ج گروه‌ها را تقسیم بندی کرده‌اند. اما بعضی طرح‌ها تا وقتی روی کاغذ هستند خوب‌اند.

وی توضیح داد: با این طرح اگر خیلی به گروه‌ها کمک کنند یک یا دو میلیون تومان است، این در شرایطی است که در تهران به گروه‌ها 100 میلیون تومان هم حتی کمک شده است. باید دید آیا با شرایط اقتصادی کنونی این مبلغ می‌تواند کمکی به گروه‌ها باشد؟

مصدق افزود: طرح استقرار گروه های نمایشی هدف خوبی است، اما بعضی طرح‌ها تا روی کاغذ اند خوب هستند و در اجرا ایرادهای آن‌ها مشخص می‌شود که باید این ضعف‌ها ترمیم شوند.

این کارگردان تئاتر گفت: اگر به گروه‌ها به ترتیب الف 25، ب 15 و ج 10 میلیون تومان می‌دهند خوب است. چون باید کاری کنیم تا فاصله تئاتر تهران و شهرستان کم شود. اما این به شرطی است که دانش تئاتر هم در این شهرها افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: اگر شهرستان‌ها با همین اطلاعات به کار خود ادامه دهند همین جایی که هستند باقی می‌مانند و اگر به روز نشوند عقب می‌روند.

حمید مصدق افزود: هم اکنون یکی از مشکلات تئاتر شهرستان این است که بین جوانان و پیشکسوتان و تحصیل کرده‌ها فاصله افتاده و این آفت شهرستان است.

وی بیان کرد: این فاصله به یک سد تبدیل شده و باعث شده گروه های تئاتری بر علیه خود اقدام کنند. این مسئله در تئاتر فاجعه به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/38