به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در روزهایی که فضای انتخابات ایران را فرا گرفته است، زمزمه های مختلفی از گوشه و کنار درباره ساخت قطعه های موسیقی برای کاندیداهای ریاست جمهوری به گوش می رسد. اسامی که مطرح می شود گاه نام آشنا و گاه غیر آشنا هستند.

به همین منظور نظر کیوان ساکت از اساتید موسیقی ایرانی را در این باره جویا شدیم. وی در گفت گو با خبرگزاری هنر ایران اظهار داشت: اگر هنر و رسالت آن در راهی جز اخلاق جامعه و آرامش دادن به روح خسته مردم و انبساط خاطر آنها باشد، موفق نخواهد شد و قطعا از رسالت واقعی خود دور خواهد شد. چرا که هنر مناسبتی و سفارشی هرگز در جامعه عمیق و تاثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه آثاری که در این زمینه خلق می شود معمولا یک بار مصرف و فراموش شدنی هستند، تاکید کرد: انگیزه ساخت این دست آثار معمولا دو چیز است. در وهله اول انگیزه های مادی و کسب درآمد و در بخش دوم برای کسب معروفیت.

این آهنگساز با تاکید بر اینکه هر دو انگیزه از رسالت واقعی هنر به دور هستند، خاطر نشان کرد: آثاری که به صورت مناسبتی و به جهت انگیزه ها و حرکت های سیاسی ساخته می شود، هرگز تاثیر اثری را که هنرمند با توجه به احساسات درونی خود و در جهت خلق یک اثر عمیق می سازد، ندارد.