به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین نمایش عروسکی " امیر ارسلان نامدار"به نویسندگی مسعود ملک یاری و کارگردانی حسین چراغی این روزها در تالار هنر بروی صحنه است.

چراغی درباره نحوه شکل گیری و انتخاب متن نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: امیر ارسلان نامدار از قدیمی‌ترین افسانه‌های ایرانی است که سینه به سینه نقل شده و از آن نام هاست که هر ایرانی حتی اگر داستانش را نداند حداقل یکبار اسمش را به گوش شنیده است در واقع امیر ارسلان سمبل شجاعت و جوانمردی ایرانیان است.

وی در ادامه افزود، پس از آنکه اجرای پیشین ما،" نوازنده ای که ماه را می نواخت" مورد اقبال قرار گرفت و در جشنواره امید همدان برای مخاطب نوجوان اجرا شد؛ به پیشنهاد هنگامه مفید تصمیم گرفتم یک نمایش ایرانی را به صحنه ببرم که وی امیر ارسلان را پیشنهاد داد و خوشبختانه"امیر ارسلان نامدار" در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مبارک برگزیده شد.این نمایشنامه سرشار از فانتزی و اعجاز است که در واقع نیاز مبرم تئاتر عروسکی است .

امیر ارسلان عکس فرخ لقا را می بیند و عاشق او می شود و برای رسیدن به او راهی سفر می‌شود و باید از خوان‌های مختلف رد شود. این نمایش ترکیبی از عروسک و بازیگر است و با تکنیک ‌های تاپ تیبل، سایه، ماورای بنفش و عروسک کاغذی اجرا می‌شود.

چراغی که به تازگی از جشنواره عروسکی "ایشارا" از هندوستان بازگشته؛ درباره فعالیت‌های آتی گروه نمایشی ‌اش گفت: اواخر شهریور امسال "راز کوه مهربان" را برای کانون پرورشی و "نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت" را در خانه هنرمندان بروی صحنه می‌بریم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا آثارش را در تئاتر شهر بروی صحنه نمی‌برد گفت: برای من مخاطب مهم‌تر محل اجراست و تئاتر شهر معمولا مخاطب خاص‌تری نسبت به دیگر سالن ها دارد دلم می‌خواد قلب مخاطب عام را تسخیر کنم و به نظرم اینگونه میتوانیم به تحقق شعارتئاتر برای همه برسیم.

انتهای پیام/53