به گزارش هنرآنلاین، این مجتمع دیجیتالی استانی در راستای اهداف شبکه ملی فرهنگ و ارتقاء نشر دیجیتال و همچنین از بخش های کافی نت،آموزش ،نرم افزار و گیم نت راه اندازی شده است.

مدیرکل ارشاد استان یزد در مراسم افتتاحیه این مجتمع خواهان سرمایه گذاری بخش خصوصی با حوزه فرهنگ و نشر دیجیتال شد.

بهرام عبدالحسینی با بیان اینکه فناوری دیجیتال در فضای مجازی یکی از عرصه های بسیار گسترده ای است که جمعیت زیادی از مردم را به خود مشغول کرده است،گفت: به دلیل ظرفیت‌ها و زمینه‌هایی که در این مراکز وجود دارد، بستر مناسبی برای بروز و ظهور خلاقیت نوجوانان و جوانان کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: مراکز دیجیتال می‌توانند با برنامه ریزی درست و دوراندیشی خلاقیت این قشر عظیم جامعه را ساماندهی کنند.

به گفته وی همچنین مراکز رسانه های دیجیتال می‌تواند فرهنگ ناب اسلامی را در فضای مجازی ترویج دهند.

مدیر شبکه ملی فرهنگ نیز در این مراسم گفت: شبکه ملی فرهنگ بنا دارد به واسطه بازوهایی که در مراکز استانی، مجتمع‌های شهری و خانه‌های فرهنگ دارد، فرهنگ دیجیتال را در سطح کشور با چهار شرح وظیفه اینترنت، بازی‌سرای گیم، آموزش و نرم‌افزار تعریف کند.

عبدالله عبدوس افزود: آنچه بیشتر وظیفه خود می‌دانیم حمایت از این چهار وظیفه‌ای است که بر عهده شبکه ملی فرهنگ گذاشته شده و امیدواریم از لحاظ مادی و معنوی حمایت خوبی را از این گونه حرکت‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال در سطح کشور یادآور شد: شبکه ملی فرهنگ بنا دارد از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه این مراکز استفاده کند تا هم بر تعداد این گونه مراکز افزوده شود و هم خروجی مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور از نظر کیفیت محصولاتی که ارائه می‌دهند، متنوع باشد.

این مسئول افزود: تاکنون بخش خصوصی مشارکت زیادی در مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور نداشته است اما در استان‌های تهران و یزد که بخش خصوصی در مراکز فرهنگی دیجیتال اقدام به همکاری کرده، نتایج قابل قبولی به دست آمده است و امیدواریم نگاه بخش خصوصی به حوزه‌های فعالیتی مراکز فرهنگی دیجیتال جدی‌تر باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم بیش از ۳۰۰ مرکز فرهنگی دیجیتال را که در سطح کشور در حال فعالیت هستند از لحاظ کیفی به سطح بالاتری ارتقا دهیم تا خروجی مناسب‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/38