به گزارش هنرآنلاین، مهدی رمضانی بیان کرد: البته در سنوات گذشته در شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش بودند ولی به دلیل محاسبات اقتصادی که مورد نظرشان بود، از سرمایه گذاری در این بخش منصرف شدند چراکه بازدهی اقتصادی در سینما، بازدهی کمتری نسبت به دیگر عرصه‌ها است.

این مسئول اضافه کرد: برای اینکه سینماهای شهرستان‌ها رونق بگیرد، باید نهادهایی نظیر شهرداری‌ها در این عرصه ورود پیدا کنند و سالن‌هایی با ظرفیت‌های کمتر ولی با امکانات استاندارد، سینماهایی را ایجاد کنند و اگر از این طریق اعمال شود ما در آینده نزدیک شاهد استقرار سینما در شهرستان‌های قزوین نیز خواهیم بود ولی اگر به امید بخش خصوصی بمانیم حداقل برای آینده نزدیک این مهم محقق نمی‌شود.

رمضانی افزود:سال سینمایی کشور در سال جاری با دو فیلم رسوایی و حوض نقاشی آغاز به کار کرد که اکران این فیلم‌ها از بیست و پنجم اسفند ماه سال 91 به عنوان فیلم نوروزی آغاز شد که هر دو فیلم نیز جزو فیلم‌های خوب، دارای ساختار مناسب، پردازش مطلوب، اثرگذار و جذاب برای مخاطب بود.

وی گفت: طی اکران یک ماهه فیلم‌های نوروزی سال 92، حدود 30 هزار نفر با حضور در سینما این فیلم‌ها را تماشا کردند که به نسبت عدد قابل قبولی است و امیدواریم که این جریان ادامه داشته باشد و سال جاری، سال خوبی برای سینمای کشور باشد.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه سینماهای استان در وضعیت مطلوبی به لحاظ امکانات رفاهی قرار دارند و به لحاظ صندلی، پرده نمایش، سیستم پخش و صدا وضعیت مناسبی در سینماهای استان حاکم بوده و شرایط برای دیدن یک فیلم به صورت مطلوب و استاندارد مهیا است.

وی تأکید کرد: به طور کلی متولی سرمایه گذاری در حوزه سینما، بخش خصوصی و شهرداری‌ها هستند و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مستقیم برای احداث سینما ورود پیدا نمی‌کند ولی بحث تجهیز آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این حمایت در قالب تسهیلات حمایتی و امکانات لازم از اماکنی که در قالب سینما احداث شوند، صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: استاندارد تعداد صندلی به این گونه است که باید به ازای هر یک هزار نفر یک صندلی وجود داشته باشد، استان قزوین به صورت تقریبی دارای یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت است که در این صورت استاندارد صندلی برای استان قزوین یک هزار و 300 صندلی سینما است.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو سینمای مهتاب و بهمن قزوین در حال فعالیت هستند که هر یک از آن‌ها حدود 500 صندلی دارند به علاوه سینما ملت و دهخدای قزوین نیز در حالت غیرفعال و تعطیل است که سینما ملت دارای حدود 600 صندلی است و در صورت بازسازی آن، این تعداد نیز به دیگر ارقام افزوده می‌شود و به صورت تقریبی می‌توان گفت که وضعیت موجود سینماهای استان، در صورت بازسازی سینما ملت، مطابق با استاندارد است.

رمضانی گفت: در شهرستان‌های قزوین متقاضی جدی برای احداث سینما وجود ندارد، متاسفانه متولیان و مالکان سینما دهخدای قزوین نیز انگیزه و عزم جدی برای اینکه یک فضای فرهنگی مناسب و درشان مردم را در منطقه شمال شهر قزوین ایجاد کنند، ندارند و این بحث همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: بحث احداث سینمای دهخدا انجام شده و یک سری اشکالات جزئی، کارشناسان حوزه سینمایی برای آن در نظر گرفته‌اند و آن اشکالات باید برطرف شود تا بحث تجهیز آن صورت گیرد، مالکان این سینما کار سختی پیش رو ندارند اما بیشتر به بحث اقتصادی این موضوع توجه دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: سینما یک هنر سمعی و بصری است که به طور کامل با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند از این رو هر جامعه انسانی نیازمند به هنر است و هنری که به طور کامل چه به لحاظ دیداری و چه به لحاظ حس ارتباط با مخاطب برقرار کند، به طور طبیعی نیاز آن احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد فضایی به عنوان سینما در شهرستان‌ها نیاز به حمایت دارد و به صورت لزوم نهادهای عمومی نظیر شهرداری‌ها باید در این عرصه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/38