به گزارش سرویس مد و لباس هنرآنلاین، در ایام تعطیلات به جهت مسافرت ها و پیک نیک های متعدد و همچنین رفت و آمدهای بسیار، بیش از هر موقع دیگر از سال، لوازم دکوراسیونی خانه و همچنین لباس ها به خصوص پوشاک بچه ها در معرض صدماتی از جمله لکه دار شدن در اثر ریختن مواد مختلفی مانند چای، چربی، آب میوه و غیره قرار می گیرند که البته آثار ایجاد شده بر روی لوازم و لباس های تمیز و نو بسیار ناخوشایند است،اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید، پیش ازهر اقدامی نیم نگاهی به نکات زیر بیندازید شاید به کارگیری آنها شما را در زدودن لکه موجود یاری دهد:

نکته 1: کلیه موارد و راهکارهایی که در زیر اشاره می شود، برای لباس ها و پارچه های قابل شست وشو هستند. لکه بری از روی لباس های غیرقابل شست و شو، باید توسط افراد متخصص و مواد مناسب در خشکشویی ها انجام پذیرد.

نکته 2: امروزه لکه برهای شیمیایی متعددی به بازار آمده اند که کاربرد آنها نه تنها بی تأثیر نیست بلکه به جهت در دسترس بودن و عدم نیاز به امکاناتی جهت شست و شو، از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای استفاده از لکه بر چه از نوع شیمیایی و چه دست ساز خانگی، از قسمت پشت لکه باید اقدام شود.به این ترتیب از پخش شدن لکه جلوگیری به عمل می آید.

نکته 3: هنگامی که پارچه دیگری را به محلول لکه بر آغشته کردید و می خواهید از آن برای زدودن لکه استفاده کنید، توجه داشته باشید که نحوه تمیز کردن باید با سیستم ضربه ای باشد و از مالش پارچه بر روی لکه خودداری شود.

نکته 4: ضربات پارچه حاوی لکه بر را ابتدا از محدوده خارجی لکه شروع کنید و به داخل ادامه دهید.

نکته 5: برای شست وشوی اغلب لکه های غیر چربی، کاربرد آب سرد نیاز است؛ آب گرم و به خصوص آب داغ لکه را پایدار می کند. البته روش استفاده و نوع لکه نیز تعیین کننده است.

یک پیشنهاد به مخاطبین هنرآنلاین: لکه بر دست ساز وخانگی را به این ترتیب درست کنید:از محلول آب و الکل صنعتی به نسبت دو به یک برای از بین بردن پاره ای از لکه ها می توان استفاده کرد.

انتهای پیام/62