به گزارش هنرآنلاین، علی محرمی گفت: سیدعباس میرهاشمی، جاسم غضبان‌پور و محمدعلی جدیدالاسلام سه عکاس برجستهٔ کشوری به عنوان دواران جشنواره سراسری عکس رضوی که در تبریز برگزار می‌شود انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: چهارمین دور این جشنواره از برنامه‌های یازدهمین جشنوارهٔ امام رضا (ع) با گسترهٔ سراسری در تبریز برگزار می‌شود.

محرمی حضور عکاسان متعهد و ارزش‌مدار از سراسر کشور در این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته نیز عکاسان از سراسر کشور در جشنواره حضور داشتند که پس از بررسی دو هزار 815 اثر از 360 هنرمند توسط هیات داوران 37 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

بر اساس این گزارش جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

موضوعات این جشنواره شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )، حرم مطهر رضوی ، آثار و ابینه ها ، امام زادگان و قدمگاه‌ها، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان،شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه های فرهنگ رضوی در خارج از کشور است.

گفتنی است برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس، سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع) و چاپ و رونمایی عکس‌های برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته است ازجمله برنامه‌های جنبی این جشنواره محسوب می‌شود.

علاقمندان می‌توانند حداکثر 10 عکس به صورت تک عکس و 7 عکس به صورت مجموعه عکس از آثار خود را بر روی سی دی و با فرمتgpeg در اندازه 40*30 سانتی متر و با دقت 300dpi را تا پایان تیرماه 1392 به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر (عج)، مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال نموده و یا با شماره تلفن3281200 - 3280555 -0411 تماس حاصل نمایند.

همچنین علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.Akserazavi.ir مراجعه نمایند.

جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/38