به گزارش هنرآنلاین، سید ناصرامامی میبدی تولید آثارهنری مبتنی برارزش های دینی وفضائل اخلاقی وانسانی را ازسیاست های حوزه هنری برشمرد وگفت: "حوض نقاشی" الگویی مناسب برای فیلمسازی مبتنی بر تحکیم خانواده است، این فیلم بهارامسال یکی از پرفروش ترین ها بود ونشان داد که مردم به موضوعات اجتماعی از این دست علاقه مندند واین اتفاق فرخنده ای درسینمای ایران است.

وی افزود مخاطب در"حوض نقاشی" ، شاهد یک زندگی زیبا، دوست داشتنی و عاشقانه، به دور از چالش ها و مشکلات جامعه امروزی است. کارگردان دراین اثربا دست مایه قرار دادن زندگی صمیمی، احساسی و عاطفی یک زوج جوان دچارمعلولیت ذهنی، کوشیده در قالب داستانی روان، متفاوت وجذاب، گوشه ای ازآنچه که در زندگی مدرن امروز رنگ باخته را به تصویر بکشد.

این کارشناس ارشد کارگردانی نمایش با بیان این که فیلم توانسته ارتباط تنگاتنگی با مخاطب برقرارنموده و نوعی حس هم ذات پنداری در بیننده ایجاد کند ادامه داد: "مازیارمیری" در"حوض نقاشی" تأثیرعمیق عشق و محبت را درپیمودن مسیر دشوار زندگی پرهیاهوی کنونی، آن هم برای یک زوج کم توان ذهنی، به خوبی نشان داده است، عشقی متفاوت، ناب و کمیاب در زندگی مدرن.

وی با اشاره به این که دربعضی صحنه ها با اغراق مواجه می شویم اظهار داشت: درسکانسی از فیلم به بحث تحریم های اقتصادی اشاره می شود که تابع شرایط فعلی است و نباید برای اثر تاریخ مصرف تعیین کرد. همچنین پرداخت ناکافی سکانس آشنایی "رضا" و "مریم" ، نپرداختن به دوران کودکی "سهیل" ، توجه بیش از حد به "مریم" و مقصر دانستن "رضا" درسکانسی که منجربه تنبیه "سهیل" و فرار او از خانه می شود از دیگرکاستی هایی است که می توان به آن ها اشاره کرد.

امامی میبدی اضافه کرد: گذشته ازکاستی ها، کارگردان سبک زندگی دو طبقه اجتماع را به خوبی نمایش می دهد و لحظات جذاب و دلنشینی را در ذهن مخاطب ترسیم می کند.

محمد صادق کوچک زاده معاون فرهنگی حوزه هنری استان هم ساخت "حوض نقاشی" را نمونه ای از فیلم های سینمایی مورد نظر حوزه هنری عنوان کرد و گفت: کارگردان دراین اثرسعی کرده جزئیات زندگی افرادی را به تصویربکشد که کمتر به آن ها پرداخته شده است و این امربه خوبی در افت و خیزهای روحی شخصیت های فیلم نمایان است.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری یزد هم به تمجید از"حوض نقاشی" پرداخت و گفت: این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی سی ویکمین جشنواره بین المللی فجر را کسب کرد که نشان دهنده اقبال عمومی نسبت به این فیلم است.

علیرضا غفاریان به برقراری ارتباط خوب ومؤثر"حوض نقاشی" با مخاطب اشاره کرد وافزود: شخصیت پردازی دراین اثر، به جا وحساب شده است و شهاب حسینی و نگارجواهریان بازی درخشان ومتفاوتی از خود به نمایش گذاشتند که به موفقیت فیلم خیلی کمک کرده است.در ادامه سایرکارشناسان حوزه هنری نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود دراین زمینه پرداختند. گفتنی است: فیلم سینمایی" حوض نقاشی" اردیبهشت ماه امسال دریک سانس خصوصی درسینما تک برای هنرمندان یزدی اکران شد.

انتهای پیام/