به گزارش هنرآنلاین به نقل از سوره سینما، محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس درباره روند نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی "مهمان صخره‌ها" گفت: از مدتی پیش مشغول نگارش فیلمنامه سینمایی بر اساس کتاب "مهمان‌ صخره‌هاگ به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی بودم، این فیلم محصول حوزه هنری است. فیلمنامه به تازگی تمام شده و فیلمنامه را به حوزه هنری تحویل دادیم. منتظر نظر نهایی این نهاد هستیم تا در صورت لزوم فیلمنامه را بازنویسی کنیم.

گوهری درباره موضوع این فیلمنامه و مقدار تاثیر از کتاب گفت: این فیلمنامه یک اقتباس آزاد از اثر اصلی است، اما روح کلی موضوع و مضمون کتاب در فیلمنامه جاری است. "مهمان‌ صخره‌ها" خاطره نویسی است، رمان نیست که داستان و تخیل در آن دخیل باشد، برای فیلمنامه و دراماتیک شدن لازم بود آن را به مدیوم سینما نزدیک کنیم.

"مهمان صخره‌ها" نوشته راحله صبوری است و خاطرات خلبان محمد غلام حسینی در عملیات والفجر ۲ را روایت می کند. این کتاب را انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر کرده است. محمدرضا گوهری فیلمنامه فیلم‌های سینمایی "یه حبه قند"، "ملکه"، "برلین-۷"، "خیلی دور، خیلی نزدیک"، "اقلیما"، "یه تکه نان"، "فرزند خاک" و … را نوشته است.