به گزارش هنرآنلاین؛ مفید کیایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این جشنواره می تواند با مانور بر معانی جهانی مقاومت حرف های تازه و جدیدی را در این حوزه به نمایش بگذارد و با نمایش هنر مقاومت ایران، جلوه های ماندگار از دوران دفاع و مقاومت را به جهانیان نشان دهد.

او ادامه داد: یکی از آثار زیبا و ماندگار برگزاری این جشنواره، ادای دین به شهدا و ایثاگران هشت سال دفاع مقدس است. برگزاری چند دوره این جشنواره امر مبارکی نه تنها برای ما بازماندگان از خاطرات آن سال ها که ادای دینی به کسانی است که به خاطر ایثارگری آنها، ما به زندگیمان را با آرامش ادامه می دهیم.

کیایی نژاد با بیان اینکه برای ادای دین به تمام کسانی که در انقلاب و جنگ نقش داشتند، زبان هنر بهترین ابزار است، تاکید کرد: هنرمندان می توانند با آموخته های خودشان و با ابزار و زبان هنری مخصوص به خود، نقش موثری در اشاعه و ترویج حال و هوای دوران مقاومت کشورمان داشته باشند.

وی افزود: بنابراین برای اشاعه هر چه بهتر این معانی، وظیفه بیشتری مورد توجه مسوولان کشور در این زمینه است. مسوولان فرهنگی کشور باید نسبت به واژه مقاومت به عنوان یک واژه مقدس و به عنوان الگویی برای جوامع مختلف نگاه کنند و بکوشند هرچه بیشتر جلوه های مقاومت در بین مردم اشاعه داشته باشد.»

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس، وظیفه هنرمندان و مسوولان فرهنگی کشور را در برگزاری چنین جشنواره هایی سنگین توصیف کرد و گفت: نه تنها هنرمندانی که در این جشنواره شرکت میکنند، بلکه بقیه هنرمندان هم حتی برای ادای دین در این حوزه وارد شوند. هنرمندانی که در این جشنواره و یا جشنواره هایی مشابه شرکت می کنند نباید بعد از اتمام این جشنواره ها و یا دریافت هر نوع جایزه ای این راه مقدس را رها کنند؛ بلکه وظیفه آنها بعد از اتمام این جشنواره بیشتر از گذشته می شود و برای ادامه این راه از سوی آن ها انتظار به وجود آمده است. بنابراین برای ادامه این مسیر حمایت ها باید بسیار بیشتر از پیش باشد و این حمایت ها شامل تمام مسوولان فرهنگی کشور است.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به دبیر حبیب الله صادقی ،در 12 رشته هنرهای تجسمی آذر ماه امسال در تهران و چند استان کشور برگزار میشود.

انتهای پیام/ 32/32