به گزارش هنرآنلاین؛ با گذشت 95 سال از تاسیس"مدرسه صنایع مستظرفه" توسط سید حسین میرمصور ارژنگی در تبریزو تربیت هنرمندانی چون برادران پتگر، نخجوانی و... در مکاتب رئالیسم روسی، ناتورالیسم و امپرسیونیست روسی و همچنین با گذشت 56 سال از تاسیس هنرستان میرک و راهیابی اساتیدی چون یاسمی، واهرامیان، حسین کاظمی و... شناحت گرایش های گوناگون نوین از نقاشی به شکل امروزی آغازشد و از آن زمان تاکنون تبریزبه عنوان مهد پرورش هنر، شناخته شده است و این هنرمندان همواره درتوسعه و شکل گیری هنر معاصر ایران، نفش به سزایی داشته اند.

ولی به دلیل ساختار اجتماعی تبریز، شکل تعامل یافته و جمعی هنری به معنای کاربردی خود درزمینه هنرهای تجسمی حضور کمرنگی داشت و شاید بدین دلیل بود که فرهنگ مجموعه داری آثارهنری و حتی گالری تخصصی دراین حوزه هنری وجود نداشت. با این اوصاف مراکز نمایش و فروش آثار به صورت مغازه هایی بودند که توسط خود هنرمندان دایرمی شدند و یا تالار های دولتی که تنها برای نمایش آثار، طراحی و ساخته می شدند.

گالری سرو تبریز درپس این سالیان نخستین مجموعه ای است که فضای خالی مدیریت و اقتصاد هنری را پر کرده و در تلاش بوده با استحکام پیوند میان هنرمندان این منطقه پل ارتباطی مناسبی را با خارج از محدوده جغرافیایی خود ترسیم نماید. آنچه مخاطبان هنری در این نمایشگاه از نظر می گذرانند مجموعه ای از منتخب آثار نسل سوم و چهارم نقاشان گالری سرو است و کمترین سن آنها 23 سال و بیشترینشان 39 سال سن دارند.

دراین نمایشگاه آثاری از ابراهیم محمدیان، اسماعیل نصیری، ثمین یزدانی، بابک کبود، رضی رضوی، صنم خجسته، شبنم امدادیان، فرشته فردوسی، محمد رضا آذری، نگین شهابی، یوسف شجری اقدم،احسان قنبرزاده، بابک امجد، پروین مقدم،حبیبه دیبازر،ریحان طراح،شیوا پاکدل،علی خلت،گلنار حبیبی،مینو یل سهرابی،هما امدادیان،اسما خیابانی، بابک خدابنده،پویا خاکی،جمال سوزنده مقدم،سپیده برازنده،صفا کسایی، فرناز حقیقت پرست،مانا آقاجاری،نگار کاغذچی،یاسر صفری به نمایش در می آید.

این نمایشگاه جمعه 10 خرداد ماه افتتاح می شود و تا 27 خردادماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان در ایام برپایی نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 تا 19 می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله روبروی پارک طبقاتی واقع شده است.

انتهای پیام/

32/32