به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت:هنر و آب شباهت‌های مهمی با یکدیگر دارند و هر دو شفاف و زلال و حیات بخش هستند.

حسین گنجی در آیین اختتامیه این جشنواره افزود: جریان ،پویایی و شفافیت هنر و آب تلفیق دو میراث حیات بخش است که در نمایاندن ابعاد متفاوت نحوهٔ بهره‌مندی مردم از این نعمت خداوندی را بیش از هر شیوهٔ دیگر دارای تاثیر خواهد بود.

وی بیان کرد: دغدغه های موجود در هنرمندان با پرداختن به مقولات اجتماعی و فرهنگی این بار به مبحث آب استان کشیده شد و هنرمندان با ذوق و توانمندی خود به وجوه متفاوت این مقوله پرداختند.

گنجی تصریح کرد: هنرمند در زمینهٔ نقشی که دارد می‌تواند باظرافت اثر بخشی کار خود ،تمام حقایق را با زبان هنر به مردم انتقال دهد.

وی افزود: جامعهٔ امروز بیش از هر زمان دیگر رو به سوی هنر آورده است تا تلخ و شیرین اطراف خود را با دید هنرمندان به نظاره بنشیند و به حق هنرمندان در نمایش ظرفیت‌های امروز و نحوهٔ بهره گیری مردم به آب را با اندیشهٔ خود بروز و ظهور داده‌اند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هنرمندان استقبال گسترده ای از جشنواره سراسری آب در این استان کرده‌اند.

بهمن اکبریان افزود: هنرمندان بیش از 450اثر به این جشنواره در رشته های عکاسی ،گرافیک و خوشنویسی ارسال کردند.

وی بیان کرد: 175 عکس ،80 پوستر ،60 اثر خوشنویسی به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری آب در شهرکرد ارسال شد.

اکبریان گفت: هیات داوران از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره 19اثر را حایز رتبه های برتر دانستند.

وی یادآور شد: این جشنواره با موضوع آب، قداست و معنویت، آب و ارزش‌های دینی و اسلامی، آب و زندگی اجتماعی،آب در فرهنگ عامه، آب و زیبایی و طراوت، آب و زندگی شهری و روستایی، آب و فرهنگ سازی برگزار شد.

اکبریان بیان کرد: این جشنواره با هدف حمایت از سرمایه حیاتی آب استان و دست یابی به اهداف توریستی و سیاحتی در استان و معرفی این سرمایه عظیم و جذابیت‌های خدادادی استان و شناساندن محرومیت استان در استفاده از ذخایر ارزشمند آب استان به اجرا در آمد.

آیین اختتامیه این جشنواره استاندار چهارمحال و بختیاری ،معاون استاندار و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان حضور داشتند.

چهارمحال و بختیاری هم اکنون با دارا بودن یک درصد از وسعت کشور حدود 10درصد منابع آبی کشور در این استان قرار دارد، که بیشتر آن از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/38