به گزارش سرویس مد و لباس هنرآنلاین، هر آقایی باید حد اقل یک دست کت و شلوار داشته باشد ،بالاخره برای هر کسی مجالس عروسی و مهمانی های رسمی پیش می آید و در این مواقع کت و شلوار بهترین انتخاب است وانتخابی که کاملا هم ریشه های ایرانی دارد ،اگر به کتاب های معتبری که درباره تاریخچه پوشاک نوشته شد ه سری بزنید،می بینید که دو نوآوری در دنیای تحولات پوشاک مربوط به ایرانی ها بوده است.

اول اینکه ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود پیراهن و شلوار می پوشیده اند و دوم اینکه به مرور زمان بالاپوش های ایرانی جای خود را به کت هایی دادند که روی شلوار پوشیده می شد وخلاصه اینکه کت و شلوارهایی که حالا جهانی شده و رنگ به رنگ و مدل به مدل د ر همه جای دنیا پیدا می شود،خاستگاه اولیه اش ایران بوده است واز تاریخچه این لباس رسمی که بگذریم نکاتی درباره انواع کت و شلوار وجود د ارد که همه ما برای یک انتخاب د رست به آن نیاز پیدا می کنیم.

اهمیت دکمه

هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد وکت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند،علتش هم این است که کت های یک یا دودکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر دیده می شود،در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند. در اروپا کت های دو دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع سه دکمه را ترجیح می دهند. هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب دکمه بیشتری دارند.

رابطه میان قد و دکمه

بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید،کت های دو د کمه برای مردان کوتاه تر و کت های سه دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند. این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی دیگر دو طرف دکمه دارند، دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند .کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک دست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید،بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند.

متناسب با قد و بالای شما

اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی دارید کت های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت های بلند باعث می شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد و یادتان باشد حتی اگر دوباره شلوارهای دمپا پاکتی مد شد،اگر پاهای کوتاهی دارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید.

یک پیشنهاد

کــت و شلوارهای آبی روشن معمولا چندان جالب به نظر نمی رسند ولی اگر رنگ آن نیلی خیلی روشن باشد و از پارچه نخی نرم، سبک و با کیفیت تهیه شده و به اصطلاح خوش دوخت هم باشد،به یک مدل عالی برای تابستان یا پاییز تبدیل می شود ،این کت و شلوار را می توانید با پیراهن سفید موجدار بپوشید.پیراهن آبی دریایی هم انتخاب خوبی خواهد بود.با کت و شلوارهای اسپرت تابستانی می توانید پیراهن آستین کوتاه هم بپوشید.

انتهای پیام/62