محبوبه بیات بازیگر تئاتر و سینما در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران درباره وضعیت پوشاک و تولید لباس در کشورمان گفت: بسیار خوشحال هستم که شاهد تولید لباس در کشور خودمان هستیم و سعی و تلاش تولیدکنندگان و همچنین طراحان لباس قابل تحسین است.

این بازیگر با بیان اینکه موفقیت طراحان ما در عرصه پوشاک چشمگیر است، ابراز کرد: نسبت به سال های گذشته مردم بیشتر به سمت و سوی لباس های ایرانی می روند و از لباس هایی که در کشورهای خارجی تولید می شود دیگر خبری در بازار لباس ما به گوش نمی رسد.

وی افزود: یک تصور غلط در جامعه ما باعث شد مدت زمان نه چندان طولانی لباس های خارجی بر سر زبان ها بیافتد ولی این تصور که یک لباس گران قیمت می تواند لباس خوب، مناسب و حتی شیک باشد کاملا اشتباه است به این دلیل می گویم که کشور ما از فرهنگ و آداب و رسوم غنی و اصیل در لباس و پارچه برخوردار است و همین لباس های ایرانی هستند که در بعضی از شرایط در ایران و حتی خارج از کشور با قیمت های گزاف فروخته می شود و امیدوار هستم مردم از این تفکر نادرست برای انتخاب لباس خود استفاده نکنند و اصالت پارچه، طرح و الگو را ملاک خود برای خرید لباس قرار بدهند.

بیات با اشاره به حرفه ای بودن طراحان کشور نیز مطرح کرد: ما در کشور مسلمان و همچنین اصیلی زندگی می کنیم و بهتر است هر فردی با توجه به شغلی که دارد به قوانین و فرهنگ کشور خود احترام بگذارد و رفتار کند. طراحان هم مستثنی از این مسئله نیستند و باید به تمام نکته های ریز و درشت بپردازند. با توجه به فرهنگ هر قشر از جامعه، فصول، سلیقه های خاص و خیلی موضوعات کوچک دیگر توجه کنند. در این صورت است که در حرفه خود صاحب سبک و موفقیت خواهند شد.

انتهای پیام/62