نصرالله افجه‌ای استاد خوشنویسی کشورمان در گفت‎‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین درباره آنچه رئیس جمهور آینده می‎تواند برای هنرهای تجسمی انجام دهد گفت: اگر بخواهم به طور دقیق نظر دهم باید منتظر بمانیم تا رئیس جمهور آینده مشخص شود، زیرا گرچه همه پیرو رهبری هستند اما سیاست جزیی و همین طور شخصیت هر فردی با دیگری متفاوت است.

وی ادامه داد: اما به صورت کلی به عنوان کسی که بیش از پنجاه سال است در حوزه خوشنویسی فعالیت می‌کند همیشه آرزو داشته‌ام معضلاتی که امروز پیرامون این هنر وجود دارد پایان یابد و این هنر ایرانی آکادمیک شود.

این پیشکسوت خوشنویسی با بیان این مطلب که در دانشگاه خوشنویسی در کنار گرافیک نیز می‎تواند آموزش داده شود گفت: گرافیست‌ها ما در نهایت باید از خط ایرانی در کارهای خود استفاده کنند و کسی که از قبل با خوشنویسی آشنایی داشته باشد موفقتر خواهد بود. آمدن خوشنویسی میان رشته‌های دانشگاهی تنها چیزی است که من همیشه خواسته‌ام و این مهم تنها با دستور ریاست جمهوری به وزارت علوم امکان‌پذیر خواهد بود.

افجه‎ای با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در انجمن خوشنویسان وجود دارد، گفت: اداره امور دانشکده‌ها برعهده وزارت علوم است و چنبن نظارت بیرونی از مشکلات ما خواهد کاست.

این هنرمند خوشنویس با این حال تنها هنرجویان آشنا با خوشنویسی پایه را برای حضور در این دانشکده مناسب دانست و اظهار کرد: خوشنویسی امروز درجاتی دارد که درصورت آکادمیک شدن نیز باید همان درجات حفظ شود و استادان خوشنویسی این درجات را به هنرجویان بدهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان چیز زیادی از رئیس جمهور نمی‏خواهند افزود: ما تنها نیاز داریم که رئیس جمهور به عنوان مدیر کشور زمینه را برای فعالیت هنرمندان فراهم کند؛ ما نه خانه می‎خواهیم نه امکانات مادی و مالی همین حمایت‎ها برای ما خوشنویسان کافی است.

افجه‎‌ای با بیان اینکه خوشبختانه من همه دنیا را دیده‌ام گفت: ما دنیا ندیده نیستیم و به اندازه کافی کار می‎فروشیم یا در گالری‌های خارجی رفت و آمد داریم اما اینکه در کشور خودمان به ما نگاهی از سر دلسوزی و احترام وجود داشته باشد چیز دیگری است، این همه فرنگی از کار من استقبال کرده‎اند اما برای من یا هنرمندان دیگر چه ارزشی می‎تواند داشته باشد وقتی وزارت ارشاد کشور خودم ما را تحت پوشش خود قرار ندهد؟

انتهای پیام/ 65/32