به گزارش هنرآنلاین، رضا پارسیان نژاد رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت:در این کتابخانه بالغ بر 5000 جلد از کتابهای نفیس و مرجع هنری موجود است که در گرایش های مختلف شامل ادبیات پایداری،شعر،داستان،خوشنویسی، طراحی، فلیم و عکس ،تذهیب، نگارگری و موسیقی گردآوری شده است.

پارسیان نژاد بیان کرد: همچنین کتاب های مختلفی در رابطه با جامعه شناسی و کتابهای پژوهشی و مجلات تخصصی هنری نیز در این کتابخانه موجود است.

وی اظهار داشت: قریب بر500 میلیون ریال هزینه تجهیز این کتابخانه شده است که برای هنرمندان، هنرجویان و پژوهشگران هنری قابل استفاده است.

این مسئول فرهنگی هدف از راه اندازی این کتابخانه را کمک به رشد و توسعه دانش هنری هنرمندان استان عنوان کرد و اذعان داشت: این کتابخانه قابلیت تبدیل به پژوهشگاه هنری را دارد و دوستداران هنر و کسانی که به تعالی و پیشرفت در هنر علاقمندند می توانند از این کتابخانه استفاده نمایند.

پارسیان نژاد همچنین تببین هنر متعهد یعنی هنری که در راستای تعالی اخلاقی صورت پذیرد را از دیگر اهداف تأسیس این کتابخانه ذکر کرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه هنری استان نیز وجود این کتابخانه تخصصی را گنجینه هنری قابل توجهی برای هنرمندان دانست و گفت: مجلات و ماهنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری ارزشمندی نیز برای استفاده علاقه مندان نیز در این کتابخانه موجود است.

علی شامیری هدف از ایجاد کتابخانه هنر را تسهیل در دسترسی هنرمندان و پژوهشگران استان به منابع مختلف هنری عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح دانش هنرمندان استان بدون مطالعه امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/