به گزارش هنرآنلاین، سید ناصر امامی‌میبدی در مورد نمایش‌های پذیرفته شده در بیست و دومین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره‌ ماه اظهار داشت: نمایش "تاتوره" به نویسندگی و کارگردانی کرامت یزدانی در ارزیابی اولیه پذیرفته شده است.

وی با اشاره به حضور چهار طرح نمایشی هنرمندان یزدی در این دوره افزود: «"ایه‌های خاکستری" به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار، "ارنان" به نویسندگی و کارگردانی حامد مهریزی‌زاده، "خرمگس و شهردار" به نویسندگی و کارگردانی حسین آقایی و "چهل دخترون" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مرعشی، طرح‌هایی هستند که به صورت مشروط پذیرفته شده‌اند.

سرپرست حوزه هنری استان یزد با اشاره به آماده شدن متون نمایشی آثار یاد شده، عنوان کرد: این گروه‌ها هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی نمایش‌های خود برای رقابت در همایش‌ منطقه‌ای هستند.

امامی‌میبدی خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس حوزه هنری کشور مبنی بر اضافه شدن عنوان "سوره" به همه‌ جشنواره‌های حوزه هنری، از امسال دهمین جشنواره‌ تئاتر ماه به بیست و دومین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره‌ ماه تغییر نام داده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های منطقه‌ای به عنوان مقدمه‌ای برای انتخاب آثار نمایشی استان‌ها قبل از آغاز جشنواره سراسری، یادآور شد: همایش‌های منطقه‌ای همچون سال قبل به میزبانی پنج استان در پنج منطقه کشور برگزار خواهد شد.

امامی‌میبدی ادامه داد: موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی، چشم‌انداز ایران 1404 و بیداری اسلامی در اولویت پذیرش آثار نمایشی قرار دارند.

این جشنواره‌ به برگزیدگان خود در زمینه‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، طراحی لباس و ساخت موسیقی جایزه اهدا خواهد کرد.

بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه، نیمه‌ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/