به گزارش هنرآنلاین، محمد کرم‌اللهی در نشست و گفت‌وگو با هنرمندان موسیقی با اشاره به اینکه حوزه موسیقی قزوین باید به پایلوت اصلی کنسرت‌های پژوهشی موسیقی ایران تبدیل شود، اظهار داشت: هنرمندانی با استعدادهای بی‌نظیری در استان قزوین وجود دارند که با حمایت و پشتیبانی از آنان می‌توان حوزه موسیقی قزوین را به مرکز کنسرت‌های پژوهشی ایران تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش در موسیقی کار منحصر به فرد است، اذعان داشت: استاد جمال کاظمی اثر پژوهشی جدیدی با عنوان علاقمندی مردم قزوین به موسیقی و چیستایی موسیقی به مخاطبان و مردم قزوین انجام داده است که این اثر خلق شده در پژوهش موسیقی ایران بی‌نظیر است.

رئیس مرکز حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری همانند خلق این اثر در بین هنرمندان موسیقی استان قزوین وجود دارد که با سرمایه‌گذاری و حمایت از آنان می‌توان آثار هنری بسیاری خلق کرد تا جریان‌های موسیقی کشور بیمه شوند.

این مسئول اضافه کرد: حوزه هنری استان قزوین امکانات خوبی را به هنرمندان موسیقی می‌دهد تا هنرمندان بتوانند اثرهای موسیقی را با همان نگاه پژوهشی خلق کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان قزوینی در عرصه‌های مختلف موسیقی توانسته‌اند رتبه‌های خوبی را کسب کنند، ابراز داشت: این هنرمندان در کشور و حتی در سطح بین‌المللی رتبه‌های برتر را کسب کردند که این بیانگر ظرفیت و توان بالای تولید آثار موسیقی آنان در قزوین است.

کرم‌اللهی با اشاره به اینکه از هنرمندان قزوینی در تولید آثار هنر موسیقی حمایت‌های کمی می‌شود، اذعان داشت: خوشبختانه این هنرمندان با همین حمایت‌های کم توانستند در جشنواره فجر مقام نخست را کسب کنند.

وی ادامه داد: این موفقیت نشان‌دهنده وجود هنرمندان توانمند در این استان است که در این راستا باید از آنان حمایت‌های بیشتری کرد تا آنان آثار موسیقی بیشتری را با کیفیت برتر خلق کنند.

رئیس مرکز حوزه هنری استان قزوین با اشاره به اینکه مشیری از جمله هنرمندان قزوینی است که با کم‌ترین حمایت‌ها و همت والا توانست اثر جدید و بی‌نظیری را خلق کند و همچنین محسن آبفروش نیز خلق اثر جدیدش در مراحل پایانی است، ابراز داشت: وجود این هنرمندان در قزوین می‌تواند هنر موسیقی کشور را ارتقا دهند.

کرم‌اللهی با بیان اینکه کامبیز مافی یکی دیگر از هنرمندان قزوینی است که اثر جدید تلفیقی از تنبور را خلق کرده که محتوای آن ریشه در گذشته دارد ولی قالب‌بندی آن دوره را ندارد، اذعان داشت: خلق این اثر از آثارهای جدید موسیقی است که مطمئنا علاقمندان موسیقی از آن استقبال چشم‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای چشم‌گیری در جوانان قزوینی وجود دارد، ابراز داشت: متأسفانه به دلیل عدم حمایت‌ از آنان این استعدادها شناسایی نمی‌شوند که باید در این راستا اقدامات مطلوب‌تری صورت بگیرد تا این استعدادها شکوفا شوند.

رئیس مرکز حوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزش هنر موسیقی می‌توان استعدادهای جوانان را شناسایی کرد و با حمایت کردن از آنان آثار موسیقی جدیدی را خلق کرد.

انتهای پیام/