به گزارش خبرگزاری هنر ایران / واکنش مطبوعات غرب به نمایش فیلم اصغر فرهادی در جشنواره کن، انتظار هنرمندان از دولت آینده، آثار و دست‌نوشته‌های "منصوره حسینی"،‌ افشاگری‌های خواننده پاپ، تکذیب ساخت فیلم انتخاباتی، آموزش انتخاب به رای اولی‌ها در شبکه دو، اجرایی فوق‌العاده زیرزمین برای هنرمندان و خبرنگاران، سومین شب از اجرای ارکستر فیلارمونیک تهران و انتشار قطعه حماسی کوروش بزرگ با صدای جمشید مشایخی از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 28 اردیبهشت‌ماه است، که گزیده‎ای از این اخبار را مرور می‌کنیم.

گفت وگوی فارس با حمیدرضا پگاه پول داشتم شغلی دست‌وپا می‌کردم/ خدا از شریفی‌نیا بگذرد/ دوست داشتم جیمز باند می‌شدم حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون در گپ‌وگفت خود با فارس می‌گوید اگر یک میلیارد پول داشتم سعی می‌کردم برای خودم یک شغل دست و پا کنم.

جواد علیزاده نخستین فیلمش را با نام "تبسم گرگ" می‌سازد جواد علیزاده نخستین فیلم بلند سینمایی خود را با نام "تبسم گرگ" با موضوع تقابل انسان و طبیعت به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری می‌سازد.

10 سالن لبنان "خاک و مرجان" را نمایش می‌دهند فیلم سینمایی "خاک و مرجان" به کارگردانی مسعود اطیابی با دوبله عربی در 10 سالن سینما لبنان به نمایش درمی آید.

نیکلاس کیج مهمان "هتل ۳۳" می‌شود نیکلاس کیج بازیگر اسکار گرفته سینما قرار است در "هتل 33" بازی کند. این فیلم دلهره‌آور، فضایی سورئالیستی ، فرا واقعی و ماوراء طبیعی دارد.

"دهلیز" به سرگروهی آزادی عید فطر اکران می‌شود سعیدی‌پور گفت: فیلم سینمایی "دهلیز" به کارگردانی بهروز شعیبی در گروه سینمایی آزادی عید فطر به نمایش گذاشته می‌شود.

واکنش مطبوعات غرب به نمایش فیلم اصغر فرهادی در جشنواره کن روز گذشته همزمان با برگزاری سومین روز از جشنواره فیلم کن، فیلم "گذشته" ساخته "اصغر فرهادی" در بخش مسابقه به نمایش درآمد، این فیلم و صحبت‌های "فرهادی" در مطبوعات غربی بازخورد وسیعی داشت.

ناامنی در جشنواره فیلم کن ستاره‌های سینما را فراری داد برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن که همواره مدعی بیشترین میزان امنیت در این رقابت‌ها هستند امسال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از تیراندازی در یکی از برنامه‌های جانبی جشنواره گرفته تا سرقت جواهراتی به ارزش یک میلیون دلار.

"جنگ" با "اسب چوبی" به سینما حقیقت می‌رود دو فیلم مستند "اسب چوبی" و "جن" عصر فردا (یکشنبه 29 اردیبهشت) در سالن "سینماحقیقت" مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درآمده و سپس با حضور کارشناسان و منتقدان سینما مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

فرهادی در کن از " گذشته" گفت "اصغر فرهادی" در بخشی از نشست خبری فیلم "گذشته" در جشنواره کن، به موضوع "سانسور در ایران" پرداخته است که در مطبوعات خارجی بازخوردهای متفاوتی داشته است.

نمایشنامه «ماضی استمراری» در تالار مولوی صرف می‌شود نمایشنامه «ماضی استمراری» نوشته مرضیه ازگلی و به کارگردانی ندا هنگامی امروز 28 اردیبهشت ماه در تالار مولوی خوانش می‌شود.

نمایشنامه "خط سرخ" حمیدرضا نعیمی در برج میلاد خوانده می‌شود باشگاه تئاتر برج میلاد تهران در این فصل از برگزاری دوره‌های نمایشنامه‌خوانی، اقدام به خوانش نمایشنامه "خط سرخ" نوشته حمیدرضا نعیمی و کارگردانی صبا کاظمی با موضوع دفاع مقدس می‌کند.

سرنوشت گالری و آثار منصوره حسینی به کجا رسید؟ برپایی نمایشگاهی از آثار و دست‌نوشته‌های سه هنرمند فقید ایران "منصوره حسینی"،‌"احمد اسفندیاری" و "محمود جوادی‌پور" بار دگر موضوع سرنوشت آثار این هنرمندان را مطرح می‌کند و در این میان سرنوشت آثار منصوره حسینی اهمیت بیشتری دارد.

اجرای سرودهای حماسی در ایستگاه‌های مترو تهران مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی، از اجرای سرودهای حماسی و انقلابی در ایستگاه‌های مترو تهران خبر داد.

ورایتی: فرهادی دوباره فیلمی با کلاس جهانی خلق کرد پس از نمایش فیلم "گذشته" جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در بخش رقابتی کن، نشریه معتبر سینمایی ورایتی به تمجید از دستاورد جدید کارگردان برنده اسکار پرداخت.

"مدیر تالار حافظ گفت، به سبیل سفید من اعتماد نداری؟!" آیدا کیخایی که از ششم خرداد ماه، نمایش "شام با دوستان" را اجرا می‌کند‌، گفت: این نمایش می‌تواند با تک‌تک تماشاگران ارتباط برقرار کند و هر کس حرف خود را در این متن پیدا خواهد کرد.

"سالینجر" در جشنواره‌ فیلم کن دیده شد اولین صحنه‌ها از فیلم مستند "جی.دی سالینجر" در شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

عطاران «رِد کارپت»‌ را در فرانسه جلوی دوربین برد رضا عطاران «رِد کارپت» را در جنوب فرانسه جلوی دوربین برد.

چند استان دیگر صاحب تئاتر شهر می‌شوند دبیر جشن‌های اردیبهشت تئاتر از افتتاح تئاترشهر در چند استان مختلف در ماه‌های آینده خبر داد.

باشه‌آهنگر: تمدید یک هفته‌ای اکران "ملکه"، لطف نیست محمد باشه‌آهنگر معتقد است که با ادامه‌ی اکران "ملکه" برای یک هفته دیگر، هیچ لطفی در حق این فیلم سینمایی صورت نگرفته است.

رئیسیان پیش‌ تولید "دوران عاشقی" را آغاز کرد علیرضا رئیسیان پیش تولید فیلم سینمایی "دوران عاشقی" را آغاز کرد.

مهدی فیوضی به‌دنبال ساخت یک فیلم اجتماعی مهدی فیوضی در تلاش است تا یک فیلم شهری - اجتماعی را به‌عنوان سومین تجربه سینمایی‌اش مقابل دوربین ببرد.

واکنش "شیلا خداداد" به صفحات اینترنتی به‌نام خودش شیلا خداداد گفت: هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی و سایبری ندارم.

نمایش "مرز" اجرا می‌شود نمایش "مرز" به کارگردانی و نویسندگی سیروس همتی اجرا می‌شود.

نمایش و نقد دو مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دو فیلم مستند "اسب چوبی" و "جن" یکشنبه - 29 اردیبهشت‌ماه - در سالن "سینما حقیقت" مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.

سال‌هاست که خودم را سانسور می‌کنم/به زودی افشاگری‌های بزرگی خواهم کرد او دوست دارد، هنرمند تاریخ باشد؛ این را از میان صحبت‌هایش می‌توان به راحتی فهمید.برای سلیقه موسیقایی این روزهای مردم نگران و دلش از بعضی بی‌مهری‌ها پر است اما هنوز از فعالیت دست نکشیده و با موانع پیش رویش می‌جنگد.

"موسیقی و متن" در خلوت موسیقی سی و چهارمین خلوت موسیقی گروه "یارآوا" با عنوان "موسیقی و متن" به نقد و بررسی قطعه "سرگشته" اثر محسن میرمهدی اختصاص یافته است.

بزرگترین تابلوی نقاشی جهان در استانبول وارد کتاب گینس شد ترسیم بزرگترین تابلوی نقاشی جهان به مساحت یک زمین فوتبال در استانبول به اتمام رسید و این اثر در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

"تکیه بر دیوار نمناک" چراغ اجرا در مولوی را روشن می‌کند این داستان تا سال 1327 ادامه دارد، شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران با تغییرات عمده‌ای همراه است به طوری که زندگی گلشن و اطرافیانش همیشه و در همه حال درخطر از بین رفتن و به فراموشی سپرده شدن قرار می‌گیرد.

جشنواره تئاتر خیابانی "مریوان" فراخوان داد

اداره کل هنرهای نمایشی با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی"مریوان" را اعلام کرد.

پایان اجرای "مخمل آبی" در آخر اردیبهشت نمایش "مخمل آبی" در روز 31 اردیبهشت به کار خود در تالار شمس پایان می‌دهد.

اکران فیلم "گذشته" از 14 خرداد در گروه آفریقا باتوجه به اینکه باید برای نمایش در ایران یک نسخه کامل و اصلی ارائه شود و همچنین به دلیل زبان فیلم باید زیرنویس به فیلم اضافه شود، اکران آن در روزهای آینده برای عموم امکان پذیر نباشد.

گذشته؛ در سینما فرهنگ اکران نمی‌شود سینما فرهنگ برای روز شنبه 28 اردیبهشت ماه برنامه‌ای برای نمایش فیلم گذشته اصغر فرهادی ندارد.

کانون کارگردانان نماینده‌ای در شورای صنفی نمایش ندارد ممکن است فردی به عنوان کارگردان در شورای صنفی نمایش عضو شود اما قطعا نماینده کارگردانان نیست.

برگزیدگان جشنواره عکس "آن" معرفی و تقدیر شدند در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای عکس "آن"، برگزیدگان جشنواره در سه بخش "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، "مفهومی و انتزاعی" و"نماز و نیایش" معرفی شدند.

گالری ژینوس افتتاح شد 27اردیبهشت سال 92 ساعت 6 بعداز ظهر؛ گالری ژینوس به جمع دیگر گالری‌های تهران پیوست.

ریسک دلپذیر با "آقای الف"/ "روز رستاخیز" سربازیم در بازیگری بود پوریا پورسرخ حضور در فیلم سه‌بعدی "آقای الف" را یک افتخار و اعتبار ملی دانسته و تجربه همکاری با احمدرضا درویش در "روز رستاخیز" را به نوعی سربازیش در بازیگری می‌داند.

انتظار هنرمندان از دولت آینده/ سایه سیاست را از سینما بردارید/ دولت نهم و دهم نیت ساماندهی داشت جمال ساداتیان معتقدست که دولت آینده باید شرایطی را فراهم کند که سایه سیاست از سینما برداشته شود.

فصل دوم "نفوذ" تیرماه به اینترنت می‌آید فصل دوم سریال اینترنتی "نفوذ" تیر ماه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

"پرواز بادبادک‌ها" در تابستان/ "آفتاب، مهتاب، زمین" رمضان اکران شود علی قوی‌تن با انتقاد از عملکرد فارابی در اکران و پخش فیلم‌ها عنوان کرد: قرارست "پرواز بادبادک‌ها" را تابستان اکران کنند ولی به اعتقاد من پاییز فصل بهتری برای نمایش این فیلم است.

مولوی جای خود را به رستم و سهراب می‌دهد/ آغاز ساخت عروسک‌های "لیلی و مجنون" اپرای عروسکی "مولوی" که در قالب اجرای رپرتوآر در سال 92 در تالار فردوسی به صحنه رفت شامگاه 27 اردیبهشت ماه به اجراهای خود پایان داد تا اپرای "رستم و سهراب" در راستای این رپرتوآر به صحنه رود.

تئاتر شهر با پایان مراسم زار درمان شد کارگردان نمایش "راکب" که اجرای عمومی خود را دیشب در تئاتر شهر به پایان رساند معتقدست آیین زار مراسمی درمانی برای افرادی است که ارواح یا جن‌ها در او حلول کرده‌اند.

فریاد از ممیزی‌ها/ نمی‌توانم حرفی که می‌خواهم با بچه‌ها بزنم رضا فیاضی می‌گوید عاشق بچه‌ها است و زندگی‌اش را وقف آنها کرده اما این روزها فریادش از ممیزی به هوا است و نمی‌تواند حرفی که می‌خواهد را با بچه‌ها بزند.

معرفی موسیقی‌های فولکلور ایران در "نوا و نما" جشنواره "نوا و نما" با هدف معرفی فرهنگ عامه در اقوام مختلف ایرانی در استان‌ها با رویکردی جدید هر شب ساعت 23 به مدت یک ساعت از شبکه شما روی آنتن می‌رود.

احتمال پخش سریال "نوشدارو" بلافاصله پس از ماه رمضان کارگردان "نوشدارو" به ذکر توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این سریال پرداخت و اعلام کرد ممکن است پخش آن بلافاصله پس از ماه رمضان در شبکه یک باشد.

انتخابم برای "هوش سیاه" جسورانه بود/ چهار پلیس ویژه در "ماتادور" مجید واشقانی معتقد است مسعود آب‌پرور که پیش از این بازی او در سریال کمدی "مسیر انحرافی" را دیده بود، برای انتخاب او در یک نقش منفی و جدی در "هوش سیاه 2" جسورانه عمل کرده.

نوازش ذهن در شب انجمن عاشقان موسیقی سومین شب از اجرای ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران جمعه 27 اردیبهشت با اجرایی از آثار منتخب آهنگسازان برجسته دنیای موسیقی در تالار وحدت برگزارشد.

درهای نمایشگاه "آن" گشوده شد/ تقدیر از برترین "آن"ها افتتاحیه نمایشگاه "آن" با محوریت سه موضوع "نماز و نیایش"، "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" و "هنر مفهومی و انتزاعی" در حوزه هنری برگزار شد.

اشکان خطیبی: در فیلم های غیرقابل دفاع بازی نکرده ام/ "مهران مدیری" و "رضا عطاران" از تلویزیون بُریدند

بازیگر فیلم سینمایی "قاعده تصادف" با بیان اینکه در فیلم های غیر قابل دفاع هرگز بازی نکرده ام، از روند بی توجهی به برنامه سازی در تلویزیون انتقاد کرد.

علیرضا داودنژاد: قاچاق فیلم های سینمایی شبکه نمایش خانگی را نابود می کند

کارگردان فیلم سینمایی "کلاس هنرپیشگی" معتقد است که شبکه نمایش خانگی بواسطه قاچاق فیلم های سینمایی،نابود خواهد شد.

برگزاری جشنواره‌های سینمایی؛ تلاشی در جهت تولید فکر برای سینما جمال شورجه کارگردان فیلم‌‌هایی چون "33 روز" و "وعده دیدار" گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف سینمایی یکی از اقداماتی است که در راستای ایجاد تفکر در سینما انجام شد که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره "روحانی در قاب سینما" اشاره کرد.

تئاتر خیابانی تأثیر بیشتری بر مخاطب در مواجهه با موضوعات ارزشی دارد با وجود آن که جشنواره‌هایی همچون تئاتر خیابانی "خلیج فارس" قابلیت صحنه‌ای برگزار شدن نیز دارند اما به نظرم خیابانی برگزار شدن آن به شکل تخصصی در تعامل مؤثر با طیف گسترده مخاطبان تأثیر بیشتری خواهد داشت.

مستند "ایران" به مسجد جامع اردستان رسید مجموعه مستند "ایران" ساخته حمید مجتهدی که چندی است پخش قسمت‌های جدید خود را از شبکه مستند از سر گرفته است، در این قسمت سفری به مسجد جامع اردستان خواهد داشت.

افزایش میزان توجه مجسمه‌سازان به فرهنگ بومی هنرمندان ایرانی به ویژه هنرمندان جوان با افزایش تجربه‌ در حوزه مجسمه‌سازی، برای خلق اثر بیشتر به فرهنگ خود رجوع می‌کنند بدین معنی که طی این سال‌ها، هنرمندان ما از لحاظ توجه به فرهنگ بومی خودمان موفق‌تر عمل کرده‌اند.

نگرش دولت‌های مختلف به تئاتر همواره نامهربانانه بوده است وضعیت تئاتر را نمی‌توان در ادوار مختلف دولت‌هایی که با انتخاب مردم بر سر کار آمده‌اند با یکدیگر مقایسه کرد؛ چرا که همواره خط مشی‌های سیاستگذاری‌ها در این زمینه مشابه بوده و با این عرصه نامهربانانه برخورد شده است.

بازیگر فیلم جدید اصغر فرهادی: با خواندن فیلمنامه "گذشته" به وجد آمدم سینما - بره‌نیس بژو اعتقاد دارد "گذشته" اصغر فرهادی بیشتر درباره امروز جهان صحبت می‌کند و فیلمی درباره روابط پیچیده انسانی و موقعیت‌های ابزورد است که آدم‌ها خودشان را در آن‌ها پیدا می‌کنند.

وحشت در جشنواره فیلم کن جمعه شب هنگام پخش زنده یک برنامه تلویزیونی در جشنواره فیلم کن صدایی که به نظر ناشی از شلیک گلوله بود، شرکت‌کنندگان در برنامه را به وحشت انداخت.

پایان پیام/