به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، با اکران فیلم‌های " سریع و خشن6 " و " خماری3 " به فاصله یک روز از یکدیگر در سینماهای آمریکا و کانادا عملا پرونده اکران فیلم‌های پر فروش بهار 2013 بسته و از اواسط خردادماه به مرور کمپانی‌های فیلمسازی، فیلم‌هایی را که برای اکران تابستانی خود آماده کردند، روانه پرده‌های سینماها می‌کنند.

ششمین قسمت از سری فیلم‌های " سریع و خشن " به نویسندگی کریس مورگان و کارگردانی جاستین لین، و نقش‌آفرینی پل واکر، ون دیزل، میشل رودریگز، جوردانا بوروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، لوداکریس، سانگ کانگ، جینا کارانو، لوک ایوانز و جیسون استاتهام همانند قسمت‌های قبلی آن یک فیلم اکشن، هیجانی با تعقیب و گریز فراوان است.

تصاویر قسمت ششم فیلم " سریع و خشن " محصول مشترک کمپانی‌های اوریجنیال فیلم و اتالون فیلمز در جزایر قناری، لندن، اسکاتلند و لس‌آنجلس فیلمبرداری شده و داستان آن درباره بازگشت لتی (میشل رودریگز)، دوست دومنیک تورتو (ون دیزل) است، که به ظاهر کشته شده بود. لتی در تصادفی حافظه‌اش را از دست می‌دهد و هیچ چیز از زندگی گذشته‌اش به خاطر ندارد و اکنون در یک گروه خلافکار به سرکردگی اون شاو (لوک ایوانز) فعالیت می‌کند.

لوک هبس (دواین جانسون) از دومنیک تورتو و گروهش می‌خواهد به او کمک کنند تا آنها را متوقف کند. در انتهای فیلم مشخص می‌شود یان شاو (جیسون استاتهام) که برادر اون شاو است، عامل کشته شدن هان (سانگ کانگ) در فیلم " سریع و خشن: توکیو دریفت " بوده که همین امر پیش‌درآمدی برای ساخت " سریع و خشن۷ " خواهد بود.

نخستین قسمت سری فیلم‌های " سریع و خشن " سال 2001 میلادی روی پرده رفت و پس از فروش خوب استقبالی که از آن در سطح جهان بعمل آمد، قسمت‌های بعدی آن به ترتیب در سال‌های 2003، 2006، 2009و 2011 میلادی تولید و روانه پرده‌های سینماها شد. قسمت هفتم از سری فیلم‌های سریع و خشن هم قرار است برای سال 2014 میلادی روانه پرده‌های سینماها شود.

آخرین قسمت سه‌گانه کمدی " خماری " به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلیپس، از محصولات کمپانی وارنر برادرز هم با نقش‌آفرینی بردلی کوپر، اد هلمز، کن جئونگ، جاستین بارتا، هیدر گراهام، جفری تامبور، ساشا بارس و جیمی چانگ اکاران می‌شود.

نخستین قسمت فیلم " خماری " که سال 2009 میلادی روی پرده رفت، داستان چند دوست را به تصویر می‌کشد که سفر کوتاه آن‌ها به لاس‌وگاس از کنترل خارج می‌شود. " خماری2 " نیز که سال 2011 میلادی اکران شد روایتی بود از ماجراهای این چند نفر در عروسی یکی دیگر از دوستانشان در تایلند که توانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند. اما قسمت سوم فیلم خماری، ظاهرا نه از عروسی خبری است و نه از مهمانی مجردی و این‌بار این چند روفیق با ماجراهای جدیدی روبرو می‌شوند.

قسمت‌های اول و دوم مجموعه فیلم‌های کمدی " خماری " که به ترتیب با بودجه‌ای برابر با ۳۵و۸۰ میلیون دلار ساخته شدند، توانسته‌اند فروشی برابر با ۴۶۷ و ۵۸۱ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم بزنند. پیش‌بینی می‌شود با توجه حجم زیاد فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای، این فیلم کمدی بتواند موفقیت قسمت‌های قبلی را تکرار کند.

انتهای پیام/32/