به گزارش هنرآنلاین، دکتر پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور در نشست تخصصی در جمع هنرمندان موسیقی که در شهر قزوین برگزار شده بود در سخنانی گفت: «دوران حاضر یکی از بهترین دوران های موسیقایی است، چرا که تعداد هنرمندان و هنرجویان موسیقی کلاسیک نسبت به گذشته چند برابر شده است و یک جریان پویا و رو به رشد دارد. وی به تلاش در راستای تولید آثار تصویری و افزایش تعداد آنها در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: درصدد راه اندازی شبکه ای در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستیم و پس از این تلاش خواهد شد آثار تصویری در اولویت آثار تولیدی قرار بگیرند.

ارجمند در ادامه خاطر نشان کرد: «در حال حاضر نیاز اصلی در حوزه موسیقی افزایش کمیت آثار تولید شده نیست چرا که مثمر ثمر نخواهد بود و باید در راستای تولید آثار با کیفیت حرکت کرد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور اضافه کرد: علاقه مردم به موسیقی و اقبال عمومی این رشته هنری حتی در قیاس با کشورهایی که قطب موسیقی دنیا شناخته می شوند؛ یک مزیت تلقی می شود که باید از آن استفاده کرد. نسل آهنگسازان مشتاق و تولید بیش از چهل اثر فاخر در هر ماه نیز گواه همین مطلب است.

وی با اذعان به اینکه استان قزوین یکی از چند استان تأثیر گذار در حوزه تولید آثار برجسته موسیقایی است، ادامه داد: «چه در زمینه تولید آلبوم های موسیقی و چه در زمینه تولید کتب ارزشمند دانشگاهی، قزوین در حال حاضر یکی از قطب های موسیقیایی کشور شناخته می شود.

ارجمند با اشاره به اینکه کنسرت های موسیقی به عنوان عامل دوام هنر موسیقی به لحاظ اقتصادی است، گفت: «بدون تردید در شرایط کنونی آنچه باعث پایداری موسیقی ایران است؛ کنسرت های موسیقی و اقبال عمومی آن هاست.

وی به تمرکز زدایی فعالیت های موسیقیایی از تهران و توزیع آنها در سایر استان خبر داد و افزود: امکانات تهران چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری به همه ایران اختصاص دارد؛ تمام استان ها می توانند از داشته های مرکز موسیقی حوزه در تهران برای ارتقای وضعیت موسیقی خود استفاده کنند. افزون بر این برای از بین بردن تمرکز موسیقی در تهران، تمام جشنواره های موسیقی در حال حاضر از پایتخت برنامه ریزی شده است.

در ادامه این نشست محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری استان قزوین - نیز با اشاره به سرمایه های استان قزوین در بحث موسیقی، گفت: فعالیت های موسیقیایی در حوزه هنری در بخش پژوهش متمرکز شده است، بر همین اساس طی دو سال گذشته آثار ارزشمندی تولید و به جامعه هنری عرضه کرده ایم.

وی با تصریح بر توانایی استان قزوین در زمینه تبدیل شدن به یکی از پایگاه های اساسی برای برگزاری کنسرت های پژوهشی، خاطرنشان کرد: قزوین از حیث برخورداری از هنرمند و علاقه مند در زمینه موسیقی از غنای قابل توجهی برخوردار است، لذا در صورت توجه به این شهر قادر خواهیم بود به یکی از ارتقا دهندگان فرهنگ موسیقیایی کشور تبدیل شویم.

همچنین دکتر حسین میثمی کارشناس موسیقی حوزه هنری قزوین - نیز با اذعان به آمار قابل توجه قزوین در تولید آثار پژوهشی در حوزه موسیقی گفت: بر اساس قابلیت ها امیدواریم این شهر به مرکزی برای تولیدات آثار متعدد تبدیل شود و در این زمینه تلاش هایی انجام گرفته است.

شایان ذکر است در بخشی از این مراسم "دکتر پیروز ارجمند"، محمد وکیل ها، رییس انجمن موسیقی قزوین دکتر حسین میثمی، محمد کرم اللهی و جمعی از استادان موسیقی از کارگاه "سیف الله شکری" سازنده سازهای ایرانی و باستانی دیدن کردند.

انتهای پیام/