به گزارش هنرآنلاین؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر هدف از برپایی جشنواره‌ها را کمک به تبیین مسایل روز جامعه برای کارشناسان و سیاست‌گذاران در برنامه‌ریزی‌‌هایشان بیان کرد و گفت: هر جشنواره‌ای بر اساس احساس نیاز و وجود خلأ در قسمتی از جامعه شکل می‌گیرد و اهداف مشخصی دارد که می‌کوشد به آنها دست یابد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره پرچم بتواند انتظارات جامعه را در این مورد برآورده کند، ادامه داد: به عنوان فردی که سالیان سال در حوزه فرهنگ فعالیت کرده، معتقدم جشنواره‌ها باید در خلال برگزاری و انجام فعالیت‌های فرهنگی، به موضوعات روزی که چالش فرهنگی کشورند، بپردازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان اولویت‌های فرهنگی جامعه که هنرمندان و مسؤولان فرهنگی باید در نظر بگیرند پرداخت و گفت: آنچه نیاز جامعه است، توجه به زندگی روزمره مردم و سبک زندگی آنها است؛ به‌ویژه یافتن نیازها و خلأهای زندگی شهری که آثار آن در اجتماع مشخص است. بنابراین هنرمندان متعهد در به‌کاربردن نمادهای مفهومی و بصری در آثارشان، باید به نقش و کارکرد این نمادها در زندگی روزمره مردم توجه داشته باشند.

وی به نقش سازمان‌ها و مراکز فرهنگی در حمایت از هنرمندان و فرهیختگان جامعه اشاره کرد و گفت: عکاسان، نقاشان و همه هنرمندان در عرصه‌های گوناگون، آثاری را خلق می‌کنند که روح دارد و در ایجاد روحیه در جامعه تأثیرگذار است. بنابراین سازمان‌ها و مراکز فرهنگی با توجه به اهداف و برنامه‌های خود باید درخواست تولید محتوا بدهند.به این ترتیب فرهنگ‌سازی در جامعه بر اساس سیاست‌های فرهنگی به بهترین نحو انجام خواهد شد.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال نمایند.

انتهای پیام/

32/32