به گزارش هنرآنلاین، حسین شمس‌الدینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مصلای امام علی (ع) در مرکز استان با تبریک هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: میراث فرهنگی تفاوت ملت‌ها را تعیین می‌کند.

وی ابراز داشت: ایران از غنی‌ترین، کهن‌ترین و تاثیرگذارترین فرهنگ و تمدن بشری برخوردار است و ویژگی‌های طبیعی کم‌نظیری دارد و آثار اشیا تاریخی در جای‌جای ایران موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: کرمان استانی ممتاز در زمینه میراث فرهنگی است و استان کرمان در دوران‌های تاریخی مهم یکی از مراکز حکومتی بوده است و نمونه‌هایی بی‌نظیر از معماری ایرانی اسلامی از جمله مسجد جامع در این منطقه وجود دارد.

شمس‌الدینی از شناسایی، پژوهش و حفاظت از محوطه‌های باستانی به عنوان یکی از وظایف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نام برد و افزود: کرمان بیشترین محوطه‌های باستانی ایران را دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در زمینه مرمت، استحکام‌بخشی و بازسازی میراث فرهنگی گام برمی‌دارد و طی روزهای آینده موزه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و فاز دوم موزه هنرهای معاصر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تهاجم فرهنگی اذعان داشت: تهاجم فرهنگی برای این است که داشته‌های فرهنگی و آداب و رسوم ملت‌ها را از آنها بگیرند.

شمس‌الدینی از ثبت ملی 30 اثر معنوی کرمان خبر داد و عنوان کرد: 650 مکان تاریخی استان کرمان به ثبت ملی رسیده است که به همکاری مردم برای حفظ این آثار داریم، زیرا جایگزینی برای میراث فرهنگی نداریم.

انتهای پیام/