به گزارش هنرآنلاین، قادر آشنا طی نشستی با گروه‌های نمایشی استان یزد با اعلام این خبر افزود:با امضاء این تفاهم نامه تحول مبنایی و روبه روبه رشدی در حوزه نمایش کشور آغاز می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف امضاء این تفاهم نامه را ترویج تئاتر در مدارس و همچنین توجه به حرفه ای شدن تئاتر در سنین پایه اعلام کرد. رییس مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از راه اندازی بنیاد ادبیات نمایشی خبر داد.

وی مهم‌ترین هدف بنیاد ادبیات نمایشی را تهیه متون حرفه ای دراین حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استقرار گروه های نمایشی و توجه تئاتر استان‌ها در الویت مرکز هنرهای نمایشی قرارگرفته است،گفت:مرکز هنرهای نمایشی طی سال‌های اخیر سعی نموده با حمایت از گروه‌های استانی زمینه ساز مناسب برای ارتقاء و حرفه ای شدن تئاتر استان‌ها باشد.

وی مهم‌ترین هدف از طرح استقرار گروهای نمایشی را ساماندهی گروه‌های حرفه ای اعلام کرد و گفت:توجه به گروه‌های نمایشی به طرح استقرار بدون شک در گام برداشتن آن‌ها به سمت حرفه ای شدن کمک می‌کند.

رییس مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که گروه‌های نمایشی که تاکنون توانسته‌اند در دفتر استقرار گروه های نمایشی مجوز ثبت بگیرند مورد حمایت قرارگرفته‌اند.

آشنا همچنین از آغاز بکار دفتر تعزیه در اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد و گفت:شناسایی گروه‌های تعزیه و ساماندهی متون مهم‌ترین فعالیت در بدو شروع بکار این دفتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید از تعزیه پاسداری کنیم، گفت: مرکز هنرهای نمایشی بزودی نسخ تعزیه را که با حضور صاحب‌نظران تهیه و آماده شده است را چاپ و منتشر می‌کند.

انتهای پیام/38