به گزارش هنرآنلاین، سامان کارگر اظهار داشت: از 25 تا 31 اردیبهشت‌ماه هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده و به همین مناسبت بازدید عموم از موزه‌های استان یزد در این ایام رایگان خواهد بود.

وی، هدف از این اقدام را آشنایی هرچه بیشتر مردم یزد به ویژه کودکان و نوجوانان با دانسته‌ها و داشته‌های تاریخی و فرهنگی این خطه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان یزد 17 موزه فعال وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 10 موزه تخصصی و بقیه، موزه‌های مردم‌شناسی هستند که از موزه‌های تخصصی استان می‌توان به موزه آئینه و روشنایی، سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده، موزه آب، موزه موقوفه اسناد و نسخ خطی میرزا محمد کاظمینی، موزه علوم و موزه تاریخ طبیعی مرکز مطالعات زیست محیطی در یزد و موزه زیلو و پلاس، موزه سفال و سرامیک و موزه پست در میبد و موزه مفاخر ارکان اشاره کرد.

کارگر یادآور شد: به غیر از موزه‌های تخصصی در استان، در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز، اردکان و میبد، موزه‌های مردم‌شناسی نیز وجود دارد که به نوعی جلوه‌هایی از زندگی مردم را در گذشته‌های دور به تصویر می‌کشند.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدید از موزه‌های استان، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی زیرپوشش این اداره‌کل نیز در روزهای یاد شده رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/