نادر سیحون مدیر گالری سیحون در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: سومین اردیبهشت عنوان یک نمایشگاه گروهی از خوشنویسی و نقاشی خط است که به مناسبت یادبود مادرم معصومه سیحون برپا می شود.

وی افزود: پس از درگذشت مادرم تصمیم گرفتیم با توجه به نقشی که درمعرفی هنرمندان عرصه های مختلف داشت؛ هر سال همزمان با روز درگذشت اش نمایشگاهی گروهی برپا کنیم و امسال نیز این نمایشگاه را با آثار خوشنویسی و نقاشی خط برپا می کنیم و همزمان با برپایی این نمایشگاه روزافتتاحیه دو تن از بزرگان هنر ایران درباره جایگاه و اهمیت معصومه سیحون سخن خواهند گفت.

این نمایشگاه شامل 22 اثر از عین الله صادق زاده، علی اجلی، محمد احصایی، فرامرز پیل آرام، صادق تبریزی، بهرام حنفی، پروین حیدری نصب، ابول عتیقچه چی، حمید عجمی، علیرضا کرمی، رضا مافی، احمد محمد پور، مجتبی ملک زاده، ساسان ناصرنیا، غلامحسین امیرخانی، مهدی فلاح، علی شیرازی و حسین غلامی است.

مدیر گالری سیحون همچنین درباره راه اندازی بنیاد معصومه سیحون گفت: کارهای مقدماتی راه اندازی بنیاد سیحون انجام شده است اما هنوز مشکلاتی برای راه اندازی این بنیاد که فعالیت اش تمرکزبرروی برپایی نمایشگاه و دوره های آموزشی است وجود دارد.

معصومه سیحون متولد1313 رشت است. او در 31 اردیبهشت 1389 پس از یک دوره بیماری درگذشت. او یکی از نقاشان پیشکسوت هنرهای تجسمی ایران ومدیر قدیمی ترین گالری فعال ایران بود. او دارای حدود نیم قرن پیشینه فعالیت هنری بود و نقش برجسته‌ای در معرفی استعدادهای هنری ایران داشت. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن نقاشان ایران در سال 83 و 88 از وی به پاس یک عمر فعالیت بی‌وقفه هنری تقدیر کردند.

انتهای پیام/

32/32