به گزارش هنرآنلاین، عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در آیین اختتامیه این جشنواره که عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسوولین در تالار شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد، افزود: اعتیاد بیماری است که در کمین همه خانواده هاست و نباید تصور کرد که اعتیاد خیلی از ما دور است.

یزدان بخش اختلالات روانشناختی را زمینه بروز اعتیاد در فرد دانست و گفت: نتیجه رفتار والدین و مربیان با فرد نیز می تواند در ایجاد زمینه اعتیاد موثر باشد لذا باید فرزندانمان را با تعلیم و تربیت صحیح در برابر اعتیاد واکسینه کنیم.

وی اظهار کرد: دادن اعتماد به نفس به فرزند، احترام به وی، شرکت دادن فرزند در تصمیم گیری ها و شیوه تربیتی مناسب می تواند میزان تقاضا به اعتیاد را کاهش دهد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت ساخت فیلم های مستند در کاهش آسیب های اجتماعی و اثرگذاری آن، گفت: پخش عمومی فیلم های مستند در شبکه های سراسری تاثیر مثبتی در جامعه برجای می گذارد.

در این جشنواره نه فیلم کوتاه به جشنواره راه پیدا کرد بود که سه فیلم حائز رتبه برتر شد.

فیلم داستانی "عبور از غبار" بهرام بهمنی از پاوه رتبه اول، "رویای خاکستری" از قدرت پورحاتمی از کرمانشاه رتبه دوم و فیلم "سفید، سیاه و خاکستری" به نویسندگی علیرضا رضایی از کرمانشاه حائز رتبه سوم شد و فیلم" دا " از سید سعید قاسمی نیز به عنوان فیلم برگزیده جشنواره معرفی شد.

در بخش عکس نیز 81 قطعه عکس از هشت عکاس به جشنواره رسیده بود که چهار عکس حائز رتبه شدند.

در بخش عکاس نیز، علی لرستانی، محمد رئوف محمدی، مازیار حیرتی و فروغ فریدونی به ترتیب اول تا چهارم شدند.

انتهای پیام/38