به گزارش هنرآنلاین، مهدی امیدبخش، مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی گرایش‌های نوین خوشنویسی خلیج فارس از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره فردا پنج‌شنبه، 26 اردیبهشت‌ماه در شیراز خبر داد و گفت: در این جشنواره 108 نفر از هنرمندان 16 استان کشور به رقابت پرداختند.

وی با تصریح اینکه این جشنواره در دو گرایش نقاشی خط و تایپوگرافی برگزار شده بود، افزود:‌ هیئت داوران در دو گرایش هیچ‌کدام از آثار را شایسته نفر اول ندانست و در مراسم اختتامیه 4 نفر به‌عنوان برگزیده معرفی و 7 نفر شایسته تقدیر می‌شوند.

امیدبخش خاطرنشان کرد: بیش از 148 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 76 اثر از 47 هنرمند پذیرفته شدند.

مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی گرایش‌های نوین خوشنویسی خلیج فارس با اشاره به هیئت داوران این جشنواره تصریح کرد: علی‌رضا تل‌جنگانی، علی‌رضا کریم‌پور و علی‌رضا خاک‌پور وظیفه داوری این جشنواره بر عهده دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف‌ اقتدار بیش از پیش موقعیت جغرافیایی خلیج همیشه فارس و همچنین تعامل بین هنرمندان سراسر کشور به‌واسطه ارائه آثار با رویکرد موضوعی و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن خطه ارزشمند، توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم به مجید چیز فهم، رئیس انجمن خوشنویسی شیراز نشان درجه یک هنری اعطا می‌شود.

انتهای پیام/38