به گزارش هنرآنلاین، قادر آشنا عصر چهارشنبه در نشستی با گروه‌های نمایشی استان یزد اظهار داشت: مهمترین هدف بنیاد ادبیات نمایشی، تهیه متون حرفه‌ای در این حوزه خواهد بود.

آشنا با اشاره به اینکه استقرار گروه‌های نمایشی و توجه به تئاتر استان‌ها در الویت مرکز هنرهای نمایشی قرار گرفته است، گفت: مرکز هنرهای نمایشی طی سال‌های اخیر تلاش کرده با حمایت از گروه‌های استانی، زمینه‌ساز مناسب برای ارتقاء و حرفه‌ای شدن تئاتر استان‌ها باشد.

طرح استقرار گروه های نمایشی اجرایی می شود

وی مهم‌ترین هدف از طرح استقرار گروه‌های نمایشی را ساماندهی گروه‌های حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: توجه به گروه‌های نمایشی به طرح استقرار، بدون شک در گام برداشتن آنها به سمت حرفه‌ای شدن کمک می‌کند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد تاکید کرد: گروه‌های نمایشی که تاکنون توانسته‌اند در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی مجوز ثبت بگیرند، مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

آغاز به کار دفتر تعزیه در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد

آشنا همچنین از آغاز به کار دفتر تعزیه در اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد و گفت: شناسایی گروه‌های تعزیه و ساماندهی متون، مهمترین فعالیت در بدو شروع به کار این دفتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید از تعزیه پاسداری کنیم، عنوان کرد: مرکز هنرهای نمایشی به زودی نسخ تعزیه را که با حضور صاحب‌نظران تهیه و آماده شده است، چاپ و منتشر می‌کند.

وزارت ارشاد با وزارت آموزش و پرورش در زمینه تئاتر تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

وی همچنین عنوان کرد: به زودی تفاهم ‌نامه وزارت ارشاد با وزارت آموزش و پرورش در زمینه تئاتر دانش‌آموزی به امضای دو وزیر خواهد رسید.

آشنا خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، تحول مبنایی و رو به رشدی در حوزه نمایش کشور آغاز می‌شود.

وی، یکی از مهمترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه را ترویج تئاتر در مدارس همچنین توجه به حرفه‌ای شدن تئاتر در سنین پایه اعلام کرد.

انتهای پیام/