به گزارش هنرآنلانین، ششمین جشن اردیبهشت تئاتر مازندران که هر ساله در آخرین هفته از اردیبهشت همگام با سراسر کشور، برگزار می‌شود، این‌بار در گلوگاه، شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران با حضور اهالی فرهنگ و هنر به ویژه کارگردانان و هنرمندان تئاتر استان برگزار شد.

ششمین جشن اردیبهشت تئاتر مازندران با حضور محمدرضا خاکی، فرهاد آئیش و همسرش مائده طهماسبی که هر سه از اساتید، کارگردانان و هنرمندان تئاتر کشورمان هستند موجب دلگرمی خانواده تئاتر استان شد.

پس از برگزاری برنامه‌های خیر مقدم توسط سمیع‌الله مظفری فرماندار گلوگاه و سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل ارشاد استان مازندران درباره اهمیت تئاتر و اهمیت بیشتر آن بواسطه هنرمندان متعهد و متخصص همچنین اهدای جوایز به برگزیدگان بود، عصر امروز طبق برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در بخش جنبی، کارگاه آموزشی ویژه کارگردانان تئاتر استان تشکیل شد.

در این کارگاه که "روایت جدید از متن در کارگردانی"با محوریت خوانش مدرن از متون نمایشی کلاسیک نام داشت، استاد محمدرضا خاکی با بهره گیری از نمایشنامه ماندگار"هملت" اثر ویلیام شکسپیر به بیان روش‌های بهره‌گیری از متون کلاسیک جهانی و آثار فاخر ملی به منظور اجرای یک اثر موفق و ماندگار، پرداخت.

جشن اردیبهشت تئاتر مازندران در پنج سال گذشته به میزبانی شهرستان‌های ساری، محمودآباد، نـور، چالوس و رامسر برگزار شده بود.

انتهای پیام/