به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حشمت قاسمی، هنرمند پیشکسوت استان خوزستان که در جشن اردیبهشت تئاتر امسال این استان هم به عنوان پیشکسوت استانی تجلیل شد، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من سال‌ها در زمینه نمایش و فیلم فعالیت کردم، و معتقدم تنها چیزی که می‌تواند مشکلات عرصه های هنری را سامان ببخشد انتخاب یک "مدیر هنری" است.

وی توضیح داد: داشتن یک مدیر هنری به خودی خود مسئله نیست، چون همیشه مدیران هنری هستند، اما کسی که مدیریت هنری را خوب بداند و انجام دهد مد نظر است.

قاسمی افزود: ممکن است فردی سال‌ها سمتی بالا حتی وزارت را داشته باشد، اما نتواند به خوبی مدیریت هنری کند، اما فردی تکنسین برق باشد، یعنی شغلی که هیچ ربطی به کارهای هنری ندارد، اما از دید هنری کافی برخوردار باشد و بتواند این عرصه را به بهترین صورت سامان دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین که یک مدیرهنری چگونه می‌تواند مشکلات عرصه های هنری را به تنهایی حل کند گفت: اگر دید هنری داشته باشیم سلامت کار ایجاد می‌شود، بین هنرمندان برخورد انسانی ایجاد می‌شود و به مرور سطح کارها پیشرفت می‌کند. همچنین یک مدیر هنری لایق می‌تواند با دید و تدبیر خود بودجه و هرچیز مورد نیاز را هم تامین کند.

این هنرمند پیشکسوت استان خوزستان بیان کرد: یک مدیر هنری خوب باید به صورتی با هنرمند ارتباط برقرار کند که وقتی پای هنرمند زخمی می‌شود، او هم این درد و زخم را احساس کند.

وی افزود: از نظر من هنرمند به معنای واقعی نباید هیچ آسیبی ببیند. این آسیب جدا از آسیب جسمی می‌تواند آسیب روحی هم باشد. این شرایط است که موقعیت آسیب را برای هنرمند ایجاب می‌کند.

با توضیح خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر این که علاوه بر این‌ها هنر نیاز به مسائل مادی هم دارد؛ حشمت الله قاسمی بیان کرد: من همیشه معتقد هستم هنرمندها همچون عشایر هستند، عشایر به صورتی زندگی می‌کنند که اگر دولت به آن‌ها برنج و آرد بدهند یا ندهد کوچ می‌کنند. پس هنرمندان هم چه امکانات داشته باشند و چه نداشته باشند به کار خود ادامه می‌دهند. هرچند این درست است که معنویان و مادیات همیشه در کنار هم نتیجه می‌دهند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که یک مدیر هنری خوب از نظر او چه کسی است و چگونه باید انتخاب شود گفت: یک مدیر هنری باید یک انسان کامل باشد و بتواند مشکلات هنرمندان را بررسی کند. برای انتخابش هم بهتر است از خود هنرمندان کمک گرفته شود. هنرمندان با توجه به سابقه و دید خود بهترین افراد برای مشورت و شناخت یک مدیر هنری خوب هستند.

وی در آخر اشاره کرد که خودش سال‌ها در بخش‌های مختلف هنری فعالیت کرده است و سابقه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که در این سال‌ها چگونه مدیری بوده است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حشمت الله قاسمی که در استان خود با نام "عمو حشمت" شناخته می‌شود، از سال 1361 تا 1370 رییس اداره ارشاد شهرستان مسجد سلیمان بوده است.

وی دو سال رییس اداره ارشاد اندیمشک و یک سال هم رییس ارشاد اهواز بوده است. همچنین ریاست انجمن نمایش مسجد سلیمان، اهواز و استان خوزستان را هم بر عهده داشته است.

این هنرمند پیشکسوت استان خوزستان در بیش از 70 اثر نمایشی بازی و حدود 35 نمایش را کارگردانی کرده است. همین‌طور در 30 فیلم تلویزیونی بازی داشته و در فیلم‌های شبکه استانی نقش‌های بسیاری را ایفا کرده است.

انتهای پیام/38