سید ابوالفضل هاشمی دررابطه با فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی استان در طی دو سال گذشته بیان کرد: در طی این دوران بر دو اصل کلی تکیه داشتیم، در طی سال ها، تنها پیشکسوتان تئاتر استان مورد تاکیذ بودند و سهم عمده فعالیت های نمایش را به خود اختصاص داده بودند و این سبب شده بود ناخواسته علاقمندان این حوزه کنار گذاشته شوند. بنابراین تلاش کردیم فضای کافی برای حضور جوانان در این عرصه به وجود بیاوریم. معمولا در جشنواره های استانی که برگزار شد این جوانان که مدت کمی از زمان فعالیت آنها می گذشت راه یافتند و توانستندعملکرد بسیار مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگرآموزش بود. پنجاه درصد بازیگری، کارگردانی یا نویسندگی آموزش است و نیمه دیگر آن عملکرد وعشق خود فرد است. بنابراین این آموزش ها بسیار مهم بود و دوره های آموزشی را برگزار کردیم. 54پنجاه و چهار هنرجو به انجمن آمدند، تمام آنها را حفظ کردیم؛ حتی اتاقی به نام "هنرجویان داریم".

هاشمی افزود: در همین راستا، تلاش کردیم شهرهایی را که شاه راه تئاتر در سیستان بودند را انتخاب و آنها را فعال کنیم. نیک شهر و ایرانشهر شهرهایی بودند که تغییرات اساسی در آنها صورت گرفت. ما هیچ بازیگر زنی در شهر ایرانشهر به دلیل تعصبات مردم نداشتیم و اجازه فعالیت به هیچ زنی داده نمی شد. بنابراین بازیگرانی را از زاهدان به ایرانشهر می فرستادیم که به روی سن بروند و شرایط را تغییر دادیم. هنرمندان جوانی را که در انزوا بودند و فعالیت آنها محدود بود به این شهرها می فرستادیم تا کار کنند.مانند نویسندگان جوانان که به جشنوارههای محلی راه یافتند و خوب درخشیدند. همچنین حوزه فعالیت افرادی که تنها در یک زمینه کار می کردند را گسترش دادیم.

وی تصریح کرد: دو اردیبهشت تئاتر برگزار کردیم و در آن از "جوانان فعال"،" فعالین تئاتر" و "بخش ویژه" افرادی را انتخاب و تقدیر کردیم. هرچند مبالغ ارائه شده به این افراد بسیار محدود بود ولی تلاش کردیم زمینه ای را به وجود آوریم که از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

وی در پایان با ذکر این نکته که، تنها مسئولیت اجرایی خود را تحویل داده گفت: حالا که مسئولیت اجرایی را تحویل داده ام در عرصه تئاتر فعال خواهم بود. کار من نویسندگی ایست و در این عرصه به فعالیت خود ادامه خواهم داد. امیدوارم درآینده کارهای ایشان تکمیل کننده باشد و باعث پیشرفت هنرهای نمایشی در استان سیستان و بلوچستان شود.

لازم به ذکر است، طی حکمی از سوی ابراهیم گله دار زاده، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، "سید جواد سلیمانی" به ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان استان سیستان و بلوجستان منصوب شد. پیش از این "سید ابوالفضل هاشمی"، ریاست انجمن هنرهای نمایشی این استان را برعهده داشت که طی حکمی مدیریت این انجمن به "سید جواد سلیمانی" سپرده است.

انتهای پیام/