به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، امیررضا آخوند نصیری با بیان این مطلب گفت: شهریور ماه سال 91 یک فیلم موهن درباره پیامبر اسلام ساخته شد. به همین جهت به سفارش سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان سفارش ساخت یک نمایش در پاسخ به این مسئله به من داده شد. تحقیقات بسیاری دررابطه با زندگی پیامبر(ص) صورت گرفت و از منابع مختلف و جامعی در این رابطه استفاده کردم و نمایشنامه نوشته شد.

وی ادامه داد: این نمایشنامه 28 پرسوناژه با مبالغ مالی بسیار محدودی شکل گرفت و به روی صحنه رفت. هیچ کمکی در این زمینه صورت نگرفت. افرادی که در این نمایش هستند به دلیل اینکه این اثر داستان پیامبر است و علاقه به ایشان به فعالیت در این کار پرداختند.

این فعال تئاتر کاشان تصریح کرد: نمایشنامه از ابتدای زندگی پیامبر (ص) و زمان بعثت شروع می شود و موقعیت های ویژه زندگی ایشان را مورد تاکید قرار می دهد.این موقعیت ها شامل برخورد با کودکان طائف، گفت و گوی ابوطالب با حضرت محمد (ص)، مناظره جعفر و نجاشی، و شاعره ای به نام اسما که گفت و گویی بین او و مردی که دشمن حضرت محمد(ص) محسوب می شود؛ این صحنه پاسخ به آن فیلم است و فتح مکه که پایان نمایش است.در این اثر ساختارشکنی کردیم و در ابتدا به موسیقی و صدا استفاده کردیم.

آخوند نصیری افزود: نقطه عطف نمایش معراج است که به درستی پرداخت شده است و تلاش کردیم از جلوه های بصری استفاده کنیم که بتوانیم روی تماشاگرانمان تاثیر بگذاریم.

وی بیان کرد: از لحاظ اجرایی، نمایشنامه به گونه ای تهیه شده است که تمام اقشار جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. نمایش ساختار کلاسیک دارد.

وی در پایان درباره بازی دوازده کودک در این نمایش و کنترل آنان بیان کرد: تمرینات زیاد و جلسات توجیهی برگزار کردیم . آنها نقش هایشان را باور کردند و با آن زندگی می کنند. تقلیدی صورت نمی گیرد؛ در تئاتر امروز جهان حرکات تقلیدی وجود ندارد. بسیار از عملکرد آنان راضی بودم.

در نمایش محمد رسول ‌الله(ص) بهمن صادق‌پور در نقش ابوطالب، احمد صابر: جعفربن ابیطالب، همایون هدایتیان: ابوسفیان، سحر خداداه: هند، علیرضا جمالی: نجاشی، اسماعیلی اکبری: عمر و بن‌العاص، رضا حیدرزاده: ملازم نجاشی، یونس قالهری: همراه جعفر، الهه فرازمند: شاعره، حسن عظیمی تبریزی: عماره‌ بن ولید، محسن آقا قدیری: مرد غریبه و ۱۲ کودک به عنوان کودکان طائف اجرای نقش دارند.

این نمایش تا پایان اردیبهشت ‌ماه هر شب ساعت ۲۰ در فرهنگسرای مهر کاشان به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/