به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، مریم کاظمی در نقش مهوش و وحید آقاپور در نقش اردشیر در نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟" ایفای نقش می‌کنند.

گویی لحظات زندگی با تمام روزمرگی ها دیگر توجیهی ندارند و کارگردان سعی داشته با چاشنی نگاهی شاعرانه به زندگی تلخ آن دو بپردازد.

نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد؟" داستان زندگی یک زوج را روایت می‌کند که در آن زن و مرد محصور شده در خلوت خود دردهای زندگی را واگویه می‌کنند.

واگویه ای که به گفته یکی ازمنتقدان تئاتر در آن دو نفر انگار یک چیز مشترک را بیان می کنند. این همان زندگی مشترک زناشویی است که در آن، تلخ و شیرین زندگی افراد یک خانواده، به خصوص زن و شوهر در هم گره خورده و پیوندی مشترک یافته است؛ زن و شوهری که از جیک و پیک هم خبر دارند و حالا هر یک با لحن و بیان خویش این خاطرات را مرور می کنند. برای همین، بیان شاعرانه بر کلمات حاکم می شود و موجی زیبا در گوشی تماشاگر را قلقلک می دهد که اگر نمایشی متعارف نمی بینی، حوصله کنی اتفاقی خواهد افتاد.

کارگردان نمایش عباس غفاری هم در عملی جالب که به ندرت در تئاتر ما اتفاق می‌افتد از تماشاگران مجموعه تئاتر شهر در یک نظر سنجی مکتوب خواسته که نظرات خود را درباره نمایش ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر در برخی از این نظر سنجی ها آمده است:

- با امید اینکه بازی ، بازیگری و نمایشنامه را درک کنید

- من به عنوان یک زن که در عرصه سینما فعالیت کرده و تحصیل می کنم از شما قدردانی می کنتم بابت کار زیبایی که درباره هنرمندان پیشکسوت هنر و تئاتر انجام می دهید . در ضمن حس خیلی خوبی به من دست داد بعد از تماشای تئاتر زیبایتان

- فوق العاده کار زیبایی بود

- قشنگ بود . فقط سیگار ؟؟؟؟ سیگار ؟؟ سیگار؟؟ آخه چرا ؟

- با سلام . خسته نباشید . بوی بارون خاطره داره . اما بوی سیگارآزار داشت

- فکری برای سقف صحنه داشته باشید.

- گرچه انتظار از متن ، دیالوگ های قوی تر از آقای چرم شیر داشتم اما اینکه هستند کسانی که تنهایی و خستگی را درک کند قابل تقدیر است. با توجه به دکور ساده ، تعداد بازیگر خوب پرداخته شده بود . به مراتب کارگردانی قوی تر از نمایشنامه بود. من لذت بردم دقایقی با آرامش و لذت از تلخی ها و گزندها دررهگذر زیبایی ها و خوشی ها نگاه کردم.

- و شاید زندگی از رنگ دیگر، بر صحنه باز زایش را آغاز کرده . گویی همین قصه من، تو، او و ... بود و در خود پنهان کرده بودیم . باشد که جرات آشکار شدن را پیدا کنیم .

نمایش "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد" نوشته محمد چرم شیر ، کارگردانی عباس غفاری و بازی مریم کاظمی و وحید آقا پور هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 در تالار سایه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

انتهای پیام/52/53