به گزارش هنرآنلاین، نظرات و دیدگاه‎های نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری درباره ماهواره و رسانه ملی، مروری بر 52 سال حضور ایران در جشنواره بین‎المللی فیلم کن، رونمایی از کتاب سفر به روایت سرفه‌ها اثری از حمید حسام با حضور جمعی از جانبازان و اهالی قلم در موزه صلح تهران، برگزیده شدن سه خوشنویس ایرانی در نهمین مسابقه بین‌المللی خوشنویسی ارسیکا در ترکیه، عدم توقف دو برنامه تلویزیونی "هفت" و "دیروز، امروز، فردا" در زمان پخش ویژه برنامه‌های انتخاباتی و مروری بر خاطرات زنده‎یاد پرویز مشکاتیان و بررسی تاثیر وی در عرصه موسیقی کشور ... از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 24 اردیبهشت‌ماه است، که گزیده‎ای از این اخبار را مرور می‌کنیم.

نشست ایسنا با سازندگان "تلفن همراه رییس‌جمهور" علی‌اکبری: طبیعی بود که احمدی‌نژاد از "تلفن همراه رییس‌جمهور" دلخور شود اما... محسن علی‌اکبری درباره ساخت "تلفن همراه رییس‌جمهور" گفت: طبیعی به‌نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد با دیدن فیلم یک مقدار دلخور شوند، اما فکر می‌کنم صبر و تحملی که ایشان داشت، هیچ کدام از روسای جمهور قبلی نداشتند و کاری که ایشان درباره فیلم کرد هیچ‌کدام نمی‌کردند. در این دوران به جز شهید رجایی بعید می‌دانم...

آنچه درباره جشنواره فیلم کن کمتر دیده و شنیده شده است جشنواره فیلم کن که اولین‌بار در سال 1939 برگزار شده است، مهمترین رویداد سینمایی و به نوعی مهمترین رویداد هنری جهان محسوب می‌شود و هرساله در ایام برگزاری آن، نامداران سینمای جهان در این شهر ساحلی جنوب فرانسه حضور پیدا می‌کنند و برای کسب نخل طلا که برگرفته از سمبل شهر کن است، با هم به رقابت می‌پردازند.

اعتراض فیلمساز ایرانی به سپردن ساخت "ایرباس" به کارگردان آمریکایی یک تهیه‌کننده سینما گفت: برایم بسیار جای تعجب است که برای ساخت فیلم "ایرباس" از کسانی که خودشان فاجعه ایرباس را به وجود آورده‌اند‌، استفاده می‌کنیم.

"سرزمین مادری" به بخش رقابتی جشنواره کن اضافه شد درحالی که جشنواره فیلم کن از فردا (چهارشنبه) آغاز خواهد شد، فیلم "سرزمین مادری" به عنوان بیست‌ویکمین فیلم برای کسب نخل طلا به بخش رقابتی افزوده شد.

انتشار فراخوان و ضوابط شرکت در هفتمین جشنواره "سینماحقیقت" فراخوان و ضوابط شرکت در هفتمین جشنواره بین‌المللی "سینماحقیقت" منتشر شد.

کوروش نریمانی: مدیران‌، تئاتر را به شکل جشنواره می‌بینند کوروش نریمانی که دو کارگاه آموزشی تئاتر در شهرکرد و یزد برپا می‌کند‌، معتقد است: کارگاه‌های دوروزه تئاتر زمان بسیار محدودی دارد، اما با توجه به کمبود بودجه و امکانات‌، اتفاق خوبی است.

کامران شیردل در بینال 2013 "کارنگی" "کامران شیردل"، مستندساز ایرانی به بنیاد فرهنگی هنری «کارنگی» آمریکا دعوت شد.

مساوات: به تئاتر دانشجویی اعتماد وجود ندارد محمد مساوات معتقد است: نگاه‌ها به تئاتر دانشجویی عمیق نیست و اعتمادی به کارهایشان وجود ندارد.

"لامپ" جشنواره‌ی تئاتر هلند را روشن می‌کند سیاوش پاکراه که این روزها نمایش "لامپ" را اجرا می‌کند، گفت: در صورت فراهم شدن همه شرایط،‌ این نمایش را در جشنواره تئاتر آمستردام اجرا خواهیم کرد.

روخوانی نمایشنامه‌ی ویسنی‌یک برای کمک به زلزله‌زدگان نمایشنامه "من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟" نوشته ماتئی ویسنی‌یک و کار روح‌الله جعفری به نفع زلزله‌زدگان بوشهر نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

نمایشگاه عکس نمایش لامپ در تالار حافظ همزمان با اجرای نمایش لامپ به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه، عکس‌های این نمایش در سالن انتظار تالار حافظ درمعرض دید مخاطبان قرار گرفت.

زیرزمین و خانه برناردا آلبا در تماشاخانه انتظامی تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از دوشنبه 23 اردیبهشت میزبان دو نمایش زیر زمین و خانه برناردا آلبا است.

با حداقل صنوف خانه سینما را افتتاح می‌کنیم هر صنفی که همکاری نکند؛ خود ضرر کرده است/ جلسات هیات بازگشایی خانه سینما با حضور 5 سینماگر، سعید الهی و مهدی پور برگزار می‌شود/ خانه سینما تا دو ماه دیگر بازگشایی می‌شود.

هزینه ساخت "آقای الف" برابر با 47 ثانیه از "آواتار" است محقق: برای این فیلم 64 پلان سه بعدی طراحی کرده بودم اما فقط 6 یا 7 پلان طراحی و ساخته شد که یکی از دلایل آن کمبود بودجه بود/ نجومی: در فیلم سه بعدی، ضعف و قوت بازیگر بیشتر دیده می‌شود.

سینمای ایران متعلق به نسل جوان است موقعی که فیلمساز جوان بتواند براساس آموخته‌هایش فیلم بسازد، بحث‌های تئوریک تبدیل به بحث‌های عملی می‌شود و فیلمساز جوان می‌تواند خودش را در جریان محک جدی قرار بدهد.

جهان اسلام در جشنواره فیلم کوتاه تهران بهترین فیلم از میان فیلم‌های کشورهای مسلمان تندیس و جایزه نقدی دریافت می‌کند.

اجرای گروه مشتاق در نیاوران کنسرت موسیقی سنتی گروه مشتاق ویژه بانوان به سرپرستی مژگان مداحان شیرازی و به خوانندگی زهرا بزرگ منش در تاریخ شنبه 28 اردیبهشت در ساعت ۱۸ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

حمایت از آثار موسیقی محلی ضمانت بازگشت سرمایه می‌خواهد متاسفانه شهروندان ایرانی دیگر رغبتی به خرید آثار موسیقایی نشان نمی‌دهند که این امر در آینده نزدیک در صورت ادامه داشتن منجر به نابودی موسیقی محلی در ایران خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی و پوستر امام و مردم برگزار می‌شود نمایشگاه هنرهای تجسمی امام و مردم در رشته‌های نقاشی و پوستر 12 تا 31 خردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نیم قرن نقاشی "شکیبا" در نیاوران نیم قرن نقاشی‌های "حجت شکیبا" که ارایه نقاشی‌هایش در هزار دستان، کمال الملک و دلشدگان زنده‌یاد علی حاتمی در حافظه جامعه هنری ایران ماندگار شده است، در گالری فرهنگسرای نیاوران مرور می‌شود.

آثار عکاسان مشهور جهان نقد می‌شود سومین نشست تخصصی با موضوع نقد و تحلیل آثار عکاسان از سوی باشگاه هنرمندان فرهنگ فیلم تهران روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه سالجاری از ساعت 14:30 الی 16:304 در نگارخانه ایوان برگزار می‌شود.

خط و نقش در گالری استخر شهرری نمایشگاهی از آثار دو بانوی هنرمند و خوش ذوق شهر ری در گالری استخر این شهر به نمایش درمی‌آید.

حرف‌های نگفته از سهیل تهرانی منتشر می‌شود تازه‌ترین آلبوم سهیل تهرانی با نام حرف‌های نگفته اوایل خرداد وارد بازار موسیقی کشور می‌شود.

رونده مالیاتی سینماگران بدستور رییس جمهور تا پایان سال 92 تعلیق شد عضو شورای عالی سینما از تعلیق پرونده مالیاتی سینماگران تا پایان سال 1392 بدستور دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری خبر داد.

کاهش آسیب های فرهنگی با بهره بردن از هنرمندان و تجربیات آنها امکان پذیر است کارگردان فیلم 'خصوصی' با بیان آنکه حضور نیروهای متخصص در امر قانونگذاری و بهره بردن از آرای آنها در کارهای شورایی، تصویب و اجرای قوانین تاثیرگذار را شتاب بیشتری می دهد، افزود: کاهش آسیب های فرهنگی با بهره بردن از هنرمندان و تجربیات آنها امکان پذیر است.

کارگردان فیلم "دیگری": مدیریت تلویزیون تمایلی به تعامل با سینما ندارد کارگردان فیلم سینمایی "دیگری" گفت:مدیریت تلویزیون تمایلی به تعامل با سینما نداشته و تله فیلم ها جای آثار سینمایی در این رسانه را گرفته است.

"نقالی" هنری که رو به فراموشی است هنر "نقالی" که بیش از 15 ماه است در فهرست میراث معنوی یونسکو ثبت جهانی شده، همچنان برای ادامه حیات و انتقال به نسل های آینده به توجه نهادهای متولی نیازمند است.

مراکز فروش آثار ارزان قیمت هنری دراستان ها راه اندازی می شود سرپرست مرکز هنرهای تجسمی از راه اندازی فروشگاه هایی برای عرضه آثار ارزان قیمت هنری در مراکز استان ها خبر داد و گفت: در این فروشگاه ها با هدف کمک به اقتصاد هنرمندان بومی تاسیس می شود.

موسیقی محلی و نواحی بخشی از میراث فرهنگی کشور است سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر گفت: برخلاف این تصور که تنها بناهای تاریخی میراث فرهنگی کشورها هستند، موسیقی نواحی و محلی جز میراث کهن فرهنگی کشورها محسوب می شود.

وظیفه اصلی هنر مدرن ایجاد تامل و تفکر در مخاطب است آهنگساز و مدرس دانشگاه گفت: اصلی ترین وظیفه هنر مدرن و به ویژه موسیقی ، ایجاد تامل و تفکر در مخاطبان است.

مرحوم "پرویز مشکاتیان"؛ استاد تبدیل اوزان شعر به نوای سنتور مرحوم "پرویز مشکاتیان" را باید یکی از نوادر عرصه موسیقی کشور برشمرد که با درک صحیح از شعر، اوزان ابیات را به نوای ساز "سنتور" تبدیل می کرد.

مخاطب امروز به دنبال زبان جدیدی در بیان الگوهای اسلامی در نقاشی می گردد طراح و نقاش برجسته کشور که تاکنون پنج اثرش با موضوع الگوهای عرفان اسلامی و ایرانی به ثبت ملی رسیده است،گفت: مخاطب امروز به دنبال زبان جدیدی در بیان الگوهای اسلامی در نقاشی می گردد.

روایت جالب فرزاد مؤتمن از نامه رئیس یک جشنواره خارجی درباره فیلمش مؤتمن درباره نامه مدیر جشنواره کارلوویواری درباره فیلمش گفت: فیلم بسیار خوبی ساختی و خیلی خوب توانستی رمان قرن نوزده روسی را به فضای امروز تهران منتقل کنی. فیلمت را خیلی دوست داشتیم ولی انتخابش نمی‌کنیم!

ساخت مستند "ستاد مشترک" توسط حوزه منتفی شد تولید فیلم مستند "ستاد مشترک" به کارگردانی عطاء سلمانیان درباره 20 گروگان آمریکایی در اوایل انقلاب توسط حوزه هنری منتفی شد.

اکران ابرهای ارغوانی، بی‌تابی بیتا و بشارت توسط فیلمسازان مولود مدیر شرکت پخش رسانه فیلمسازان مولود از امضای قرارداد پخش سه فیلم ابرهای ارغوانی، بی‌تابی بیتا و بشارت به یک شهروند هزاره سوم خبر داد.

سعی می‌کنم در فیلم‌هایم "امید" به زندگی وجود داشته باشد علی عطشانی - کارگردان سینما - با حضور در برنامه شبانگاهی "زنده باد زندگی" گفت: یکی از عوامل محرک انسان در زندگی "امید" است و من تلاش می‌کنم در آثارم این موضوع را مدنظر داشته باشم.

حضور "تاج محل" در بخش رقابتی جشنواره مونترال کانادا فیلم سینمایی "تاج محل" به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی سی‌ و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم مونترال کانادا حاضر خواهد بود.

"سر به مهر" جایگزین "دهلیز" شد با تغییر در برنامه نمایش انجمن روزنامه نگاران مسلمان عصر امروز «سر به مُهر» در این انجمن اکران خواهد شد.

"قرارداد با مرگ" یک تئاتر به معنای واقعی/نزول نگاه مخاطبان به‌دلیل اجرای آثار شبه‌آوانگارد کوروش سلیمانی گفت: نمایش "قرارداد با مرگ" یک تئاتر به معنای واقعی است و به دور از شوهایی است که این روزها به عنوان تئاتر اجرا می‌شود.

گرامیداشت سعدی افشار در آیین اردیبهشت تئاتر اصفهان نمایش مبارک هوایی می‎شود به کارگردانی هاجر پورسینا در آئین نکوداشت اردیبهشت تئاتر برای گرامیداشت استاد سعدی افشار اجرا شد.

فعالان تئاتر اصفهان تجلیل شدند/ اردیبهشت تئاتر در خزان فرهنگی اصفهان آئین تجلیل از هنرمندان عرصه تئاتر اصفهان برگزار شد، اما نکوداشت اردیبهشت تئاتر نتوانست رویکردی در تسلای خاطر هنرمندان این عرصه برای بی‎مهری به تئاتر و رکود آن باشد.

حسینی‌مهر برای انتخاب بازیگران "هراکلس 5" فراخوان می‌دهد ناصر حسینی‌مهر قصد دارد اواخر خرداد ماه برای انتخاب بازیگران نمایش «هراکلس 5» که پس از سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود،‌ فراخوانی را منتشر ‌کرد.

"سرآشپز" کمدی‌ترین تئاتر سال به سنگلج می‌رود/ "بیوه‌های‌غمگین‌سالار جنگ" در غم‌ تعویق اجرا حسین‌پور با بیان اینکه اجرای نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ"در تئاتر شهر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد، گفت: قرار است نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند"را تیرماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه ببرم.

ایرانی‌ها، جوایز بخش نستعلیق مسابقه خوشنویسی ترکیه را درو کردند جلیل رسولی پیشکسوت خوشنویسی ایران از برگزیده شدن سه خوشنویس ایرانی در نهمین مسابقه بین‌المللی خوشنویسی ارسیکا در ترکیه خبر داد.

رونمایی از ساز رباب الشاعر در هشتمین جشنواره موسیقی نواحی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از حضور گروه‌های مهمان شرکت کننده در کرمان خبر داد و گفت: در این جشنواره ساز رباب الشاعر معرفی خواهد شد.

اشکان خطیبی راوی "قصه دختر بچه و خیابان" شد آلبوم موسیقی "ترافیک" به خوانندگی "اشکان خطیبی" تا اوایل تیرماه جاری منتشر می‌شود.

نمایشگاه نقاشی و پوستر "امام و مردم" برپا می‌شود نمایشگاه "امام و مردم" در رشته‌های نقاشی و پوستر ۱۲ تا ۳۱ خردادماه به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

فرهنگسرای نیاوران به استقبال نقاشی‌های دیجیتالی می‌رود نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتال "شادی بنی‌صدر" عصر جمعه 27 اردیبهشت در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

برپایی نمایشگاه فتومدیا در گالری هنر خاورمیانه نمایشگاه گروهی فتومدیا با مشارکت 30 نفر از هنرمندان معاصر در گالری هنر خاورمیانه گشایش می‌یابد.

نتایج سمپوزیوم مجسمه‌سازی به نفع هنرمندان و برگزارکنندگان است آخربین، مجسمه‌ساز جوانی که در بخش دانشجویی پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران حضور دارد معتقد است که نتایج حاصل از برگزاری سمپوزیوم به نفع هنرمندان و برگزارکنندگان است.

سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران فرصتی برای کسب تجربه است سمانه ریحانی یکی از مجسمه‌سازان جوان ایرانی است که در پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران حضور دارد و معتقد است این سمپوزیوم فرصتی برای کسب تجربه هنرمندان جوان است.

سینمای ایران با "کوروش کبیر" آمد و با "گذشته" ادامه دارد از اولین حضور ایران در جشنواره فیلم کن 52 سال می گذرد، در این سال ها هنرمندان بسیاری از سینمای ایران در این جشنواره حضور پیدا کرده و توانستند جوایز مختلفی را کسب کنند.

اکران "ساکن صحرای سکوت" به یاد خسرو شکیبایی مراسم اکران خصوصی فیلم مستند "ساکن صحرای سکوت" 28 اردیبهشت به یاد خسرو شکیبایی برگزار می‌شود.

"آقای الف" به کن رفت/ اولین حضور بین‌المللی فیلم سه‌بعدی ایران اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران "آقای الف" در بازار شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

سینمای ایران با "کوروش کبیر" آمد و با "گذشته" ادامه دارد از اولین حضور ایران در جشنواره فیلم کن 52 سال می گذرد، در این سال ها هنرمندان بسیاری از سینمای ایران در این جشنواره حضور پیدا کرده و توانستند جوایز مختلفی را کسب کنند.

ا رسال 208 اثر به جشنواره یاس/ 15 تندیس به برترین‌ها اهدا می‌شود امسال 15 یاس زرین در بخش رویش یاس‌های دومین جشنواره فیلم یاس به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

"ژان پیر" برای بچه‌ها ساخته می‌شود/ "فرزند چهارم" در بازار کن نمایشگاه عکس‌های علی نیک‌رفتار از فیلم "فرزند چهارم"، نمایش این اثر در بازار کن و تلاش برای اکران آن در تابستان جدیدترین خبرهای مربوط به این اثر سینمایی است.

سرمایه‌گذار خارجی به کمک "حکمی برای جنین" می‌آید عابدین مهدوی کارگردان "حکمی برای جنین" با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی در نهایت موفق به حمایت از این فیلم نشدند از سرمایه‌گذاری دو نهاد خارجی برای ساخت این اثر خبر داد.

تن تئاتر شهر باز هم زخمی شد/ سرقت دو کاشی‌ دیگر کاشی‌های به کار رفته در نمای ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر که سال 90 بخشی از آن سرقت و تخریب شد باز هم به دلیل ناامنی فضای پیرامونی باز هم سرقت و تخریب شد.

زندگی شخصیت‌های "افرای ژاپنی" با دروغگویی از هم می‌پاشد مسعود طیبی کارگردان نمایش "افرای ژاپنی" با اشاره به پیوستن مارال فرجاد به جمع بازیگران این نمایش این اثر نمایشی را در راستای نقد ظاهرسازی‌های توخالی و دروغ‌گویی دانست.

اجرای تابستانه گروه موسیقی ژیوار/ سفر زنان موزیسین ایران به عراق سرپرست گروه موسیقی بانوان ژیوار از کنسرت این گروه در سلیمانیه عراق با ارائه قطعات جدید خبر داد.

"امام و مردم" در قاب نقاشی و پوستر نمایشگاه هنرهای تجسمی "امام و مردم" در رشته‌های نقاشی و پوستر 12 تا 31 خردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نگاهی به موسیقی "از درآمد تا فرود" در تلویزیون مجموعه مستند تلویزیونی"از درآمد تا فرود" شبکه مستند وضعیت امروز موسیقی ایران را نقد و بررسی خواهد کرد.

متن‌ها ضعیف است و تصویرگری کامل‌کننده متن نیست محمدرضا دادگر معتقد است، تصویرگر باید جلوتر از متن حرکت کند، اما تصویرگران امروز ـ آنقدر که باید و شاید ـ وفادار به متن و کامل‌کننده آن نیستند. البته یکی از دلایل این رخداد را می‌توان در کاستی‌های متن و فاقد حرکت و تصویر بودن آن جستجو کرد.

اجازه ندادند اینجا شاهنامه‌خوانی کنیم / نهادهای فرهنگی به ارزش‌های ملی و انسانی بی‌توجه‌اند شهرام ناظری می گوید شاهنامه اقیانوسی عمیق و گسترده از هنر، معرفت و دانش است که شنا کردن در آن نیازمند شجاعت، مطالعه و مهارت‌های زیادی است.

فرش قرمز بزرگ‌ترین رویداد سینمایی دنیا پهن می‌شود / جشنواره فیلم کن در انتظار ستاره‌ها سینما - شصت و ششمین جشنواره فیلم کن چهارشنبه با نمایش فیلم سه‌بعدی "گتسبی بزرگ" به کارگردانی باز لورمان آغاز می‌شود.

تاج محل ایرانی در مونترال کانادا فیلم "تاج‌ محل" به کارگردانی "دانش اقباشاوی"به سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم مونترال کانادا راه یافت.

از هزاردستان و کمال الملک تا مولانا / نیم قرن نقاشی‌های یک هنرمند روی دیوار می‌رود نمایشگاه نیم قرن نقاشی‌های حجت شکیبا عصر جمعه 27 اردیبهشت در گالری فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

نسخ قرآن؛ منشأ بروز هنرهای گوناگون اسلامی به‌ویژه تذهیب با ظهور دین مبین اسلام برگی زرین در تاریخ هنر رقم خورد که با عنوان «‌هنر اسلامی» شناخته می‌شود؛ قرآن مجید که مهم‌ترین معجزه پیامبر گرامی(ص) و رکن رکین اسلام است نیز الهام‌بخش هنرمندان شد و نسخ قرآنی محل بروز هنرهای گوناگون اسلامی بویژه «تذهیب» قرار گرفت.

تئاتر خیابانی فارغ از قید و بندهای رایج؛ فرصتی برای بیان موضوعات دینی و ارزشی تئاتر خیابانی با همه موافقان و مخالفانش و صرفنظر از ماهیت هنری خود یک پدیده اجتماعی است که فارغ از قید و بندها که معمولاً فراهم نشدن امکانات و فضای مناسب اجرا توجیهی برای کم‌کاری در این حوزه است، می‌تواند در شرایطی به دور از تکلف، در ارتباط مؤثر با توده مردم به بیان موضوعات متنوعی از جمله موضوعات دینی و ارزشی بپردازد.

نمایش آثار گنجینه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه آثار گنجینه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری شامل برگزیده آثار سه سال گذشته هنرمندان این مرکز در موزه هنرهای معاصر تهران برپا خواهد شد.

اعلام فراخوان ارسال نقاشی و پوستر به نمایشگاه "امام و مردم" دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی "امام و مردم"که از 12 الی 31 خردادماه در رشته‏های نقاشی و پوستر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‏‌شود، اعلام فراخوان کرد.

208 فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم یاس تهران رسید فیلمسازان و تهیه‌کنندگانی که شرایط حضور در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران را دارند با ارسال آثار خود، استقبال بسیار خوبی از این دوره داشته‌اند.

محل‌های برگزاری تئاتر "خلیج فارس" نامناسب است/"در اعماق دریا"؛ روایت شهید کربلای 4 در انتخاب اماکنی که برای اجرای نمایش‌های نخستین جشنواره تئاتر خیابانی"خلیج فارس" در نظر گرفته شده است کارشناسی صورت نگرفته است و باید برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جوانب امور بررسی شود.

آغاز نشست‌های همایش علمی دومین دوسالانه دیوارنگاری نشست‌های تخصصی دومین دوسالانه دیوارنگاری از امروز 24 اردیبهشت‌ماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

فعالان تئاتر شهرستان اختتامیه جشنواره "تئاتر صاحبدلان" را مغتنم می‌شمارند وضعیت حمایت از تولید و اجرای نمایش‌های دینی در شهرستان‌ها چندان مطلوب نیست و برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به بهانه اختتامیه جشنواره "تئاتر صاحبدلان" فرصتی را فراهم می‌آورد تا فعالان تئاتر شهرستانی با حضور در پایتخت تا اندازه‌ای شرایط حرفه‌ای حمایت را احساس کنند.

عملکرد سازمان سینمایی قابل دفاع نیست یک کارگردان سینما تأکید کرد: به عنوان یک سینماگر عملکرد سازمان سینمایی را در دولت دهم مثبت ارزیابی نمی‌کنم، هرچند این نقص در دولت نهم نیز وجود داشت.

تئاتر خیابانی فارغ از قید و بندهای رایج؛ فرصتی برای بیان موضوعات دینی و ارزشی تئاتر خیابانی با همه موافقان و مخالفانش و صرفنظر از ماهیت هنری خود یک پدیده اجتماعی است که فارغ از قید و بندها که معمولاً فراهم نشدن امکانات و فضای مناسب اجرا توجیهی برای کم‌کاری در این حوزه است، می‌تواند در شرایطی به دور از تکلف، در ارتباط مؤثر با توده مردم به بیان موضوعات متنوعی از جمله موضوعات دینی و ارزشی بپردازد.