به گزارش هنرآنلاین، علی تمنایی در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره با هدف کسب معرفت جامعه هنرمندان کشور از جلوه های معنوی امام رضا (ع) در راستای ایجاد آثار هنری، متجلی ساختن خصایل و فضیلت‌های امام رئوف و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی با ایجاد آثار هنری برگزار می‌شود.

وی، گرامیداشت و معرفی پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا(ع) و به تصویر کشیدن ابعاد مختلف شخصیت والای آن امام در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را از دیگر اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد.

تمنایی، وجه تمایز جشنواره امسال را محدودیت رشته‌ها بیان کرد و گفت: در جشنواره امسال تنها هنرمندان در دو رشته نگارگری و طراحی نقوش سنتی با هدف ارائه طرح‌های نو می‌توانند شرکت کنند.

وی، موضوعات جشنواره را نیز شامل نماز طلب باران، مناظره حضرت با پیروان ادیان توحیدی و دانشمندان، نماز عید فطر، حدیث سلسله الذهب و شهادت حضرت عنوان کرد.

معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، مهلت ارسال آثار را تا 15 مرداد عنوان کرد و گفت: این جشنواره به مدت سه روز از 13 تا 16 شهریور برگزار می‌شود.

وی به برگزاری هفته فرهنگ رضوی برای اولین بار در استان از 25 تا 31 تیرماه اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های این هفته می‌توان به برگزاری برنامه های شب شعر رضوی، همایش خوشنویسان و نگارگران، اجرای تئاتر، کارگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، اکران فیلم‌های کوتاه جشنواره رضوی اشاره کرد.

تمنایی خاطرنشان کرد: مراسم ویژه این هفته معنوی نیز در امامزاده زینبیه (س) اصفهان و سایر بقاع متبرکه همراه با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) در صدا و سیما و همه مساجد استان قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

انتهای پیام/38