به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از جدید ترین فناوری های اطلاعاتی در امر اطلاع رسانی محیط زیست تاکید کرد و گفت: فناوری های روز در حوزه مخابرات،‌ الکترونیک و تکنولوژی اطلاعات در حوزه محیط زیست باید جدی گرفته شود.

مهندس محمد جواد محمدی‌زاده، معاون رییس جمهوری در نشست سراسری روسای روابط عمومی ادارات کل محیط زیست استانها ،حق مردم را داشتن اطلاعات کافی و ارتقای آگاهی های زیست محیطی عنوان کرد و افزود: تقویت اخلاق زیست محیطی با ظرفیت های فناوری اطلاعات امکان پذیر است.

وی با اعلام اینکه اطلاعات صحیح محیط زیستی باید از راه‌های مختلف به مردم داده شود ،‌اظهار داشت: این امر نیازمند ظرفیت‌سازی است.

محمدی‌زاده ادامه داد : زمانی که اطلاعات زیست محیطی مردم ارتقا یابد، مردم در جهت حفاظت از محیط زیست حرکت خواهند کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد : نیازهای اطلاعاتی زیست محیطی مردم با استفاده از فناوری های برتر تامین شود تا ‌قوی ترین رسانه در حوزه محیط زیست را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم ارتباط موثر با مردم در حوزه محیط زیست برقرار کنیم ، محیط بانان محیط زیست، خود مردم می شوند.

محمدی زاده با اعلام اخذ مجوز شبکه اینترنتی محیط زیست،‌ اظهار داشت: بزودی شبکه مستقل تلویزیونی محیط زیست با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما راه‌اندازی می شود.

وی با بیان اینکه این شبکه اینترنتی به تلویزیون محیط زیست ایران تبدیل می شود،‌ افزود: این شبکه ،‌ تعاملی خواهد بود و مردم می توانند از آرشیو آن حداکثر استفاده کنند.

به گفته محمدی‌زاده با راه اندازی این شبکه، محیط زیست در متن جامعه و ارکان اجتماعی آن نفوذ پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه این شبکه ماهیت آموزشی و اطلاع رسانی را دارد،‌اظهار داشت: قوی ترین آرشیو های از طبیعت ، پایان نامه های پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این شبکه قابل دسترسی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مولفه های اصلی حیات یک مطالبه عمومی است، افزود: محیط زیست موضوعی ملموس و آشنا برای همه مردم است.

وی مخاطب محیط زیست را همه مردم دانست و گفت: افزایش اطلاعات زیست محیطی مردم بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

محمدی زاده با بیان اینکه محدودیت های منابع در حوزه اطلاع رسانی محیط زیست وجود دارد،‌اظهار داشت: در موضع مطالبه گری به دنبال ارتقای دانش زیست محیطی مردم باشید و مردم را در برنامه های حفاظت از محیط زیست همراه کنید.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست طیف مخاطبان محیط زیست را گسترده دانست و گفت: تنوع سلیقه ها و گرایشات و برداشت های متناسب با خواسته ها در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع اطلاعاتی متعددی برای مخاطبین حوزه محیط زیست وجود دارد ،تاکید کرد: با محدود کردن منابع اطلاعاتی نمی توان مخاطب را مدیریت کرد.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: نیاز های مخاطبین محیط زیست و تمایلات آنها باید شناسایی شوند تا بتواند در لایه های عاطفی و روحی مخاطب نفوذ پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه اطلاع‌رسانی باید بر اساس نیازسنجی دقیق و عالمانه انجام شود، تصریح کرد: اطلاعات باید هنرمندانه و به صورت غیرمستقیم به مخاطبین انتقال یابد.

به گفته محمدی‌زاده پیام های زیست محیطی بموقع و در حجم مناسب با شکل هنرمندانه باید به مخاطبین منتقل شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به روش های سنتی در حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزشی موثر است که منجر به تغییر رفتار در مخاطب شود.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: در حوزه اطلاع رسانی محیط زیست از ظرفیت های اساتید برجسته ، کارشناسان خبره دانش آموزان ،‌کارگران، روحانیت و مولفین در همه حوزه‌های محیط زیست استفاده شود.

وی در پایان یادآور شد: باید از ظرفیت‌های آموزه‌های دینی و تاریخی در حوزه محیط زیست بهره‌گیری شود.