به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، مرحله نیمه‌نهایی پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی یوروویژن 2013، طی امروز و فردا، و مرحله فینال این مسابقات روز 18ماه می 2013 (28 اردیبهشت‌ماه) در حالی در شهر مالمو برگزار می‌شود که این چهارمین میزبانی کشور سوئد از مسابقات یوروویژن محسوب می‌شود.

مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن (Eurovision Song Contest) از سال ۱۹۵۶ میلادی به صورت سالیانه برگزار می‌شود و طبق قوانین مسابقه، کشورهای فعال عضو اتحادیه اروپا امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

بنابر این گزارش، امسال بیرگیت اویگمل، خواننده جوان اهل استونی، زلاتا اگنیویچ، خواننده 27 ساله اهل اکراین و آلکس مارتا، ترانه‌سرا و آهنگساز جوان اهل مجارستان به عنوان مدعیان کسب رتبه‌های اول تا سوم این مسابقات به نمایندگی از کشورهای خود در شهر مالمو روی صحنه می‌روند.

بیرگیت اویگمل پس از سه بار شرکت در مسابقات ملی آوازخوانی استونی، توانست در این مسابقات برنده شود. او پیش از این در سال 2008 و 2012 میلادی توانسته بود به ترتیب رتبه‌های سوم و هفتم را از آن خود کند.

زلاتا اگنیویچ هم در سال ۲۰۱۰ میلادی در رده‌بندی ملی اوکراین رتبه پنجم و در سال 2012 میلادی نیز رتبه دوم را کسب کرده است. همچنین همکاری با میکائیل نکراسف، آهنگساز و تهیه‌کننده مطرح روس نیز بر رشد کیفی آثار او تاثیر بسزایی داشته است.

آلکس مارتای مجاری نیز که یک روزنامه نگار و فارغ‌التحصیل رشته فلسفه است در زمان تحصیل به همراه دوستان دانشگاهی‌اش یک گروه موسیقی کوچک را تشکیل داد و اولین آهنگ او در سال ۲۰۱۲ میلادی یکی از سه آهنگ برتر کانال موسیقی تلویزیون مجارستان شد.

اولین دوره مسابقه یوروویژن در شهر لوگانو سوئیس و حضور ۷ کشور برگزار شد.

انتهای پیام/32/