به گزارش هنرآنلاین، متن مشهور به شاهنامه مسکو از معتبرترین متن‌های تصحیح‌شده شاهنامه است که تصحیح اول آن در ۹ جلد در فاصله سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۰ در مسکو چاپ شد.

بر اساس این گزارش، دومین متن مصحح شاهنامه در سال‌های ۷۰ جلد یک و ۷۱ جلد دو در مسکو به چاپ رسید و مجموعه حاضر به عنوان ویرایش سوم و کامل شاهنامه مسکو منتشر می‌شود.

این اثر حاصل کوشش مستمر و تجربه‌های بیش از یک دهه تلاشگران و رهپویان دو نحله شاخص شاهنامه‌شناسی یعنی بنیاد شاهنامه فردوسی و دانشگاه خاورشناسی مسکو با ویراستاری استاد مهدی قریب است که از سوی مصححان روسی پروفسور محمد نوری عثمانوف و زنده‌یاد رستم علی‌اف به انتشارات سروش پیشنهاد و آماده نشر شد.

این اثر ۹ جلدی با کیفیت چاپ، کاغذ، جلد و بسته‌بندی مناسب هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، به مخاطبان و علاقه‌مندان زبان فارسی عرضه می‌شود.

بنا بر گزارش ناشر، بر اساس سند راهبردی «افق رسانه»، پاسداری از خط، زبان فارسی میراث کهن اسلامی ایرانی و تاریخ کهن ایران‌زمین از جمله مأموریت‌های انتشارات سروش است و اهتمام به ویرایش شاهنامه نسخه مسکو گامی مهم در این جهت است.

این اثر در قالب مجموعه ۹جلدی در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت ۲۷۵ هزار تومان به علاقه‌مندان و مشتاقان زبان فارسی و پژوهشگران عرضه شده است.

انتهای پیام/