به گزارش سرویس مد و لباس هنر آنلاین ،اگر سلامت را مبنا بگیریم می‌توانیم بگوییم که 7 گروه از کفش‌ها خطرناک‌تر از بقیه کفش‌ها هستند.کفش‌های غیراستاندارد با اجزای نامناسب از عوامل مهم ایجاد دردهای ناحیه پا هستند و باعث ایجاد مشکلاتی برای پا یا تشدید بیماری‌هایی که قبلا وجود داشته‌ است، می‌شوند.

این مشکلات می‌تواند در هر جایی از پا ایجاد شود؛ از انگشتان گرفته تا قوس پا، پنجه تا پاشنه پا و از رو تا مچ پا. پوشیدن چنین کفش‌هایی نه‌تنها باعث ایجاد درد بلکه بروز بیماری‌های پوستی، میخچه‌، پینه و عفونت‌های قارچی هم می‌شود. مشکلات ناشی از پوشیدن کفش نامناسب فقط محدود به پا نیست و سایر قسمت‌های بدن مانند ستون فقرات، مفاصل ، زانو‌ها، مچ پا و حتی نحوه راه رفتن و تعادل فرد را هم دچار مشکل خواهد کرد. این مطلب شما را با بدترین نوع کفش‌ها و عوارض آنها آشنا می‌کند.

کفش‌های غیراستاندارد منظور از نامناسب بودن و غیراستاندارد بودن کفش، غیراستاندارد بودن اجزای آن مانند پاشنه، پنجه، رویه، کفی و قسمت زیرین آن است؛ حتی جنس و اندازه کفش که هر کدام از این موارد جای بحث دارد.

مشخصات کفش مناسب کفش‌های مناسب و استاندارد مشخصاتی دارند که از آسیب‌رسیدن به پا حین قدم زدن جلوگیری می‌کنند. این کفش‌ها نوک‌تیز نیستند و از مواد محکم و ضربه‌گیر در ساخت آنها استفاده شده است. کفش مناسب معمولا بنددار است تا با شکل‌های مختلف پا قابل‌تغییر باشد و از وارد شدن ضربه و نیروهای مالشی یا اصطکاک روی نواحی مختلف پا جلوگیری کند. این کفش‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر برای مدت طولانی پوشیده شوند، پا را تحت‌فشار قرار ندهند. مزیت مهم دیگر کفش‌های استاندارد، ارتفاع مناسب پاشنه و توزیع متعادل فشار در پا است.

این کفش‌ها که اصطلاحا در بازار به آن " کفش‌های طبی"گفته می‌شود، از نظر جنس، مدل و نحوه قرار گرفتن پا استاندارد هستند. از آنجا که کفش طبی تعریف مخصوصی دارد، شاید بهتر باشد به این نوع کفش‌های موجود در بازار، " کفش‌های سالم و مناسب " بگوییم.

اگر فردی دچار ناهنجاری، تغییر شکل یا دردهای دردناک در پا باشد، برای کاهش درد یا جلوگیری و درمان بد شکلی پا و کاهش درد در سایر قسمت‌های بدن مانند زانو، ستون فقرات کمری و بهبود نحوه راه‌رفتن باید از کفش یا کفی "طبی " استفاده کند. کفشی که حتما باید به‌وسیله پزشک تجویز و سپس ساخته شود.

بدترین کفش‌ها کدامند؟ اگر سلامت را مبنا بگیریم، می‌توانیم بگوییم که 7 گروه از کفش‌ها خطرناک‌تر از بقیه کفش‌ها هستند. این 7 گروه عبارتند از: 1-کفش‌های پاشنه‌بلند، 2-نوک‌تیز زنانه، 3عروسکی، 4-سکویی،5-نوک‌تیز مردانه، 6-صندل‌ها 7-کفش‌هایی که دقیقا اندازه پای شما نیستند.

انتهای پیام/62