به گزارش هنرآنلاین، در این جشن دکتر حمید حاذق نیکرو مدیرکل ارشاد گیلان با تبریک اردیبهشت تئاتر گیلان به هنرمندان عرصه تئاتر اظهار کرد: اردیبهشت تئاتر ایران هر ساله به بهانه روز جهانی تئاتر، از 7 تا 31 اردیبهشت ماه در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بر گزاری این جشن بهانه ای برای تقدیر از فعالان این عرصه است، گفت: جشن اردیبهشت تئاتر ایران، تقویت حوزه تئاتر است.

نیکرو، هنر را تجلی روح زیباطلبی از ذات اقدس الهی در ذهن و قلب انسان دانست و افزود: دست های انسان خواستار آن است که با ترسیم و نمایش زیبایی های مادی و معنوی مسبب تحول تعالی روح انسان باشد.

وی ادامه داد: نمایش از جمله هنرهای تأثیرگذار بر روح و جان تشنگان عدالت و صفای باطن مخاطبان است که در عصر ظهور امواج مخرب می تواند آرامش بخش و شورآفرین باشد.

مدیرکل ارشاد گیلان افزود: تئاتر باید به دست هنرمندانی از جنس انسان متعالی برای مردمانی آسمانی در سرزمین الهی یعنی ایران اسلامی رقم بخورد.

نیکرو با بیان اینکه هنر زمانی شکوفا، ماندگار و به یادماندنی خواهد بود که خالقان آن به تعهد انسانی، اسلامی و انقلابی خود پایبند باشند، گفت: این هنر زمانی ماندگار خواهد بود که با هدف تعالی بخشیدن از تهیه و تولید متن به نمایش نامه تا کارگردانی و اجرای آن، عاشقانه و متعهدانه عمل کنند.

همچنین در این جشن معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تبریک اردیبهشت تئاتر گیلان اظهار کرد: عرصه حیات انسان ناچار به برای همآوردی کشف حقایق زندگی است.

وی با بیان اینکه تئاتر فرصتی برای اوقات فراغت نیست، گفت: تئاتر در متن زندگی انسان هاست و در اعصار مختلف نیز این نقش را داشته است.

شریعتی افزود: تئاتر فرصتی است تا بتوانیم ارزش هایی از جامعه که به غفلت سوق می یابد را نمایان کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش هنرمندان این عرصه بتوانیم تئاتر ایران را در عرصه های منطقه ای، ملی و بین المللی شکوفا کنیم.

در بخش پایانی این مراسم، با اهدای لوح یادبود و جایزه نقدی از برگزیدگان و فعالان عرصه هنر نمایش در سال 91 تقدیر شد. برگزارکنندگان این مراسم پس از تقدیر از پیش کسوتان تئاتر استان کهن قنبریان و حسین زاده، از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های رشت، انزلی، لنگرود و سیاهکل به جهت تلاش برای اعتلای هنر تئاتر تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

در ادامه از دو تن از اعضای شورای نظارت بر نمایش استان، حبیب پورسیفی و نگار نادری برای سال ها تلاش در این شورا با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد و از مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی راوی نیز تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: در بخش نویسندگی: ناتاشا محرم زاده در بخش بازیگری ( تئاتر صحنه ای): راحله رحیمی، حدیث نیکرو، فاطمه علی پرست، زینب شعبانی، وحید محبوب بشری بخش خیابانی: سمیرا واحد غازیانی و محمود فرضی نژاد بخش تعزیه: سیدحسن چوکامی و هادی صفری بخش رسانه: سلمان اسماعیل زاده و هادی آزرنگ

گفتنی است در این مراسم علاوه بر برپایی نمایشگاه عروسک های دست ساز نمایش خیابانی،کارگاه تحلیل نمایش استاد عبدالحی شماسی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/