به گزارش هنرآنلاین، در بررسی روزنامه های امروز ، ابتدا روزنامه تهران امروز را ورق زدیم که در صفحه فرهنگی خود گزارشی در باره هنرهای شهری منتشر کرده است. در این گزارش آمده: "کمی به دور و برتان نگاه کنید! حتما زیبایی‌های بصری شهر را می‌بینید که روز به روز بیشتر می‌شود و در میان دود و ترافیک سرسام‌آور، آرامش ذهنی به مردم می‌دهد.. اما اگر عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم این زیبایی‌ها علاوه بر بالا بردن حس زیبایی شناختی مردم، به معرفی هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، کاشی‌کاری، خطاطی و خیلی هنرهای دیگر که در سطح تهران به نمایش در آمده‌اند، می‌پردازد. مسلما این اتفاقات در جا انداختن هنرهای تجسمی تاثیر بیشتری خواهد داشت. اصلا همین کارها باعث بالا رفتن بینش تجسمی مردم می‌شود که بیشترین توجه را باید نسبت به این کارها داشت."

اما روزنامه جام جم به بررسی حضور گسترده ایران در بازار جشنواره کن پرداخته است. شصت و ششمین دوره جشنواره سینمایی کن در فرانسه در شرایطی فردا آغاز به کار می‌کند که سینمای ایران گرچه در بخش رقابتی به طور رسمی نماینده‌ای ندارد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در حاشیه جشنواره و بخش بازار آن نهادهای دولتی و خصوصی غرفه‌های متعددی را به عرضه آثار و تولیدات سینمای ایران اختصاص داده‌اند.

به گزارش جام‌جم، کن از فردا میزبان چهره‌های سرشناس سینمای جهان می‌شود و گمانه‌زنی‌ها برای فیلم‌ها و شخصیت‌هایی که شانس دریافت نخل طلای این دوره را دارند به اوج خودش رسیده است.

روزنامه ابرار نیز به نشست پرسش و پاسخ سریال پروانه پرداخته و گفتگوی کوتاهی با حامد کمیلی بازیگر این مجموعه انجام داده است. کمیلی در ابن گفت وگو عنوان کرده است: ضعف فیلمنامه هاى تلویزیونى مرا به سینما کشاند.

اما روزنامه ایران در صفحه فرهنگ و هنر خود گفتگویی با داریوش ارجمند انجام داده است. سال هاست در سینمای ایران داریوش ارجمند را می‌شناسیم. از همان 28 سال پیش که با نقش ناخدا خورشید به میدان سینما آمد. او تا امروز در بیش از 35 فیلم سینمایی و چند سریال تلویزیونی به نقش‌ها جان بخشیده که از آن میان مالک اشتر در «امام علی(ع)» احمد بیک در «کشتی آنجلیکا» و اسی در «آدم برفی» بیشتر در ذهن ما جاودان شده، هر چند در نقش‌های متفاوتی نیز در «سگ‌کشی»، «شاهزاده ایرانی» و «اعتراض» بازی کرده است.

روزنامه آرمان روابط عمومی هم در ارتباط با جشنوارخ کن امسال مطلبی را منتشر کرده با عنوان " دورخیز فرهادی برای نخل طلا". فرش قرمز شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی روز چهارشنبه (15 می) بار دیگر قدمگاه چهره‌های نامدار سینمای جهان خواهد شد. جشنواره فیلم کن درحالی روز چهارشنبه با نمایش فیلم «گتسبی بزرگ» افتتاح می‌شود که رویدادهای مهمی چون نمایش جدیدترین ساخته اصغر فرهادی، حضور «استیون اسپیلبرگ» در مسند ریاست هیات‌داوران، اعطای دوچرخه طلایی به «جین کمپیون»، حضور دو فیلم ایرانی در بخش فیلم‌های کوتاه و... از مهم‌ترین رویدادهای جشنواره امسال خواهد بود. همچنین روزنامه اعتماد گفت‌وگویی با لیلی رشیدی بازیگر نمایش باغ آلبالو پرداخته است. رشیدی معتقد است: "کارهای چخوف عین زندگی است."

اما روزنامه فرهیختگان نیز به تحلیل فیلم سینمایی "ملکه" پرداخته است و این فیلم را یک فیلم با ارزش وانسانی می داند. "ملکه " ساخته محمد علی باشه آهنگر و با موضوع دفاع مقدس، این روزا بر پرده سینماها رفته است.

از سوی دیگر، روزنامه وطن امروز به بهانه بزرگداشت روز فردوسی گفتگویی با یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی با عنوان " دانشنامه شاهنامه همچنان در محاق ابهام " منتشر کرده است . بنیاد فردوسی از جمله نهادهایی است که از بدو تاسیس تاکنون توانسته در جهت پررنگ کردن مقوله شاهنامه و شناسایی جایگاه فردوسی در جهان معاصر چه در داخل و خارج از کشور، نقش بسزایی ایفا کند و هر ساله به فراخور توانایی‌ها و توان مالی‌اش، برنامه‌هایی را در این ارتباط تدارک می‌بیند. از آنجایی که هرساله روز 25 اردیبهشت‌ماه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی چه در ایران و چه نزد کشورهایی که همواره به فرهنگ و ادب و مفاخر ما علاقه‌مند بوده‌اند برگزار می‌شود.

در پایان، روزنامه همشهری نیز در گزارشی، به جشنواره کن و تحلیل حضور فیلم جدید اصغر فرهادی در این جشنواره پرداخته است.