به گزارش هنرآنلاین، عصر جمعه 27 اردیبهشت 92، نمایشگاه نیم قرن نقاشی های حجت شکیبا با نمایش حدود 90 نقاشی و عکس از این هنرمند پیشکسوت افتتاح می شود که در آن یازده دوره هنری او زیر یک سقف به تماشا در می آید که در این میان حداقل یک سوم آثار برای نخستین بار در معرض تماشای مردم گذاشته می شود.

حجت شکیبا از پیشگامان سبک هایپر رئالیسم (عکس گونه) در نقاشی ایران است که در نیم قرن گذشته متدهای مختلف نقاشی را تجربه کرده است او کارش را در هنرستان و دانشکده هنرهای زیبا با نقاشی انتزاعی آغاز کرد اما بعدها با ارایه نقاشی های عکس نگاری (هایپررئالیسم ) راهی را آغاز کرد که او را در حافظه نقاشی ایران جاودانه ساخت؛ همکاری او با زنده یاد "علی حاتمی" در شاهکارهای سینمایی و تلویزیونی اش به سبب تسلط شکیبا در همین سبک نقاشی بود که یاد و خاطره کمال الملک را در اذهان زنده می‌کرد. اما حجت شکیبا در این سبک هم باقی نماند او سالیان متمادی (قریب به دو دهه) به خلق نقاشی‌هایی با موضوع مفاخر ادب فارسی (فردوسی و خیام) پرداخت و در ادامه همین روند تازه ترین آثارش را با موضوع مولانا را در همین نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می کند . شکیبا در ادامه تجربه گرائیش حتی پا را از نقاشی فراتر نهاده و سال گذشته نمایشگاهی از عکس هایش با عنوان "شدونا" را نیز در گالری "شکوه" به تماشا گذاشت که نمونه‌های شاخص آن را عصر جمعه 27 اردیبهشت روی دیوار گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران ارایه می‌کند.

حجت شکیبا صاحب 6 کتاب نقاشی ست که دیوان حافظ ،به کوروش، رباعیات حکیم عمر خیام ،نقش عکس در هنر ایران وایران دخت ازمجموعه نقاشی هایش در این زمره اند.

حجت شکیبا مهرماه 1328 در گرگان به دنیا آمده است و پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه تهران آثارش در کشورهای مختلفی از جمله سوئیس ،انگلستان ،کانادا .... به نمایش عمومی درآمده است ... نیم قرن نقاشی‌های شکیبا تا 9خرداد در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار خواهد بود و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/