اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: صادق تیرافکن یکی از مهمترین عکاسان ایرانی درعرصه بین الملی بود و او با هنر عکاسی افتخارات بی شماری برای ایران در عرصه بین الملی کسب کرد.

وی افزود: حتی یک سال پیش از درگذشت اش؛ او برای ایران درعرصه بین المللی افتخارات جدیدی بدست آورد. در آذرماه سال گذشته که آثارش از سوی مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران در پانزدهمین دوسالانه بین المللی هنر آسیایی بنگلادش 2012 ارائه شد، تندیس دوسالانه، مدال طلا، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دوسالانه را دریافت کرد .

امیرنیا ادامه داد: اما در زمان حیاتش به دلیل بیماری هرگز فرصتی فراهم نشد که جوایز و مدال او را به او تقدیم کنیم؛ ما قصد داشتیم که درشرایط عمومی خوبی برای او بزرگداشتی برگزار کنیم و از افتخارات او تجلیل کنیم که چنین امری میسر نشد و مدال و جوایز او همچنان در موزه هنرهای معاصر مانده است و ضمن برپایی مراسم بزرگداشتی برای او مدال و جوایزش را به خانواده اش تقدیم خواهیم کرد.

وی درباره حمایت های مرکز هنرهای تجسمی برای تامین هزینه انتقال پیکر صادق تیرافکن گفت: با توجه به اینکه هزینه های انتقال صادق تیرافکن از کانادا به ایران بالاست، هنوز برنامه ریزی برای تامین این هزینه ها نکرده ایم؛ اما پس از انتقال پیکر او به ایران؛ شرایط برای تشییع او از مقابل موزه هنرهای معاصر و خاکسپاری در قطعه هنرمندان فراهم است.

امیرنیا درباره شرایط خاکسپاری یک هنرمند در قطعه هنرمندان گفت: با توجه به کمبود فضای قطعه هنرمندان؛ طبق برنامه ریزی که صورت گرفته از این پس تنها هنرمندان درجه اول در این قطعه به خاک سپرده خواهند شد و صادق تیرافکن هم یکی از هنرمندان طراز اول کشور بود.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی همچنین درباره افزایش فضا به قطعه هنرمندان گفت: با توجه به کمبود فضای این قطعه باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری و سازمان بهشت زهرا مذاکراتی انجام بدهد تا فضای جدیدی برای گسترش این قطعه فراهم شود.

انتهای پیام/

32/32