به گزارش هنرآنلاین، ابراهیم گله‌دارزاده در آیین اردیبهشت تئاتر ایران و معرفی نفرات برتر دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی "بدر" در تبریز بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی تئاتر خودشناسی است که این ویژگی هم برای هنرمند در جریان آفرینش اثر هنری و هم برای مخاطب در جریان همزادپنداری در حین اجرای نمایش ایجاد می‌شود.

وی افزود: تاثیر تئاتر به عنوان یکی از کامل‌ترین هنرها که به نوعی شامل تمام رشته‌های هنری است، امری آشکار است و بر این اساس می‌توان گفت، تئاتر قدرتمندترین رسانه در فرهنگ‌سازی است.

گله‌دار زاده گفت: تئاتر قدرتی شگرف در انتقال مفاهیم دارد و ما می‌توانیم از پتانسیل غنی این هنر در آموزش مفاهیم خاص در جامعه و همچنین کاهش ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی بهره گیریم.

وی نقد راهگشا و ارائهٔ راهکار برای حل معضلات اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های تئاتر عنوان کرد و گفت: مکتب تبریز در رشته‌های مختلف هنری شهرتی جهانی دارد و هنرمندان عرصهٔ تئاتر نیز باید از این شیوه الهام گرفته و با تلاشی مضاعف مکتبی ویژهٔ تئاتر تبریز ایجاد کنند.

وی اجرای نمایش با متن بومی را یکی از خواسته‌های مخاطبان تئاتر برشمرد و خواستار تولید متون نمایشی مبتنی بر پیشینهٔ غنی فرهنگی اسلامی و ایرانی شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، همچنین تاکید کرد: با تمام وجود در جهت حمایت از ایجاد تئاتر شهر در تبریز تلاش خواهیم کرد و پس از عقد قرارداد فی‌مابین، حمایت‌های مالی در این حوزه انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش مسابقه نمایشنامه‌نویسی بدر با هدف تولید متون نمایشی فاخر و مبتنی بر محتوای ارزشی آثار ادبی حوزه دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان عرصه جهاد و شهادت در میان نسل جوان برگزار شد.

گفتنی است پیش از این نیز در این راستا مسابقه نمایشنامه نویسی از کتاب "دا" نوشته "اعظم حسینی" و "لشکر خوبان" نوشته "معصومه سپهری" برگزار شده بود.

انتهای پیام/38