به گزارش هنرآنلاین، صابر صفایی، هنرمند خوشنویس اردبیلی که به تازگی در جشنواره بین‌المللی ترکیه خوش درخشیده، بیان کرد: بنده از 20 سال پیش با هنر خوشنویسی آشنا شدم و توانستم در جشنواره استانبول که مرکز خطوط اسلامی است در قالب نهمین دوره جشنواره افسیکاپ در رشته خط کوفی رتبه اول را به دست آورم.

وی با یادآوری اینکه هنر خط در کشورمان در چهار گروه خط نسخ، ثلث، شکسته و نستعلیق رواج دارد، گفت: بنده به خط کوفی نیز مسلط بوده و توانسته‌ام آثار متعددی را به این سبک آماده کرده و مهیا کنم.

صفایی خاطرنشان کرد: در مسابقات و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای بیش از 80 مقام به دست آورده‌ام و از طرف صدا و سیما جوان برتر کشور شناخته شدم.

وی افزود: ذات هنر را به عنوان ابزار ارتقا و اعتلای روحی و روانی و آرامش می‌دانم.

صفایی به معنویت هنر خوشنویسی و تاریخچه طولانی آن اشاره کرد و ادامه داد: هنر خطاطی برگرفته از روح اعتقادی و کمال یک هنرمند است که در قالب یک آیه، شعر و حدیث گهربار نمود پیدا می‌کند.

وی به آرزوی قلبی خودش مبنی بر تلاش و همت مضاعف برای تحریر یک جلد قرآن به خط عالی و فاخر کوفی اشاره کرد و گفت: امیدوارم به این آرزویم برسم تا قرآن نفیس چاپ و در حد وسع و توان در اختیار ملت‌های مسلمان قرار دهم.

انتهای پیام/38