به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حسین قهرمانی رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس با اعلام این خبر گفت: جشن اردیبهشت تئاتر با رویکرد بررسی و نشان دادن مراسم و آداب و رسوم اقصی نقاط استان فارس اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این جشن مراسم مختلف آئینی با توجه به گوناگونی فرهنگی استان و آداب و رسوم متفاوت آن اجرا می شود؛ مهمترین این رویدادها مراسم سنتی عروسک گردانی مینا و پیش پرده خوانی است که توسط هنرمندان شناخته شده استان اجرا خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس بیان کرد: در روز جهانی تئاتر، از دست اندرکاران و فعالین استان فارس که در حوزه نمایش فعالیت می کنند تقدیر به عمل خواهد آمد. افرادی که مورد تجلیل قرار می گیرند تنها افراد که دارای حائز در این حوزه و حائز رتبه فرهنگی شده اند نیستند. کلیه افرادی که تلاش کرده اند فرهنگ تئاتری را زنده نگه دارند یا از طریق اجراهای عمومی چراغ صحنه را نگه دارند مورد تجلیل واقع می شوند.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی با حضور دکتر صالح آبادی برگزار خواهد شد. مراسم اردیبهشت تئاتر در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اجرای عمومی نمایش در استان فارس اعلام کرد: نمایش "زمزمه تائوس" به نویسندگی و کارگردانی اصغر زیبایی نژاد در شیراز در حال اجراست. این نمایش درباره فوت یک دختر و اتفاقاتی است که به دنبال آن رخ می دهد است.

انتهای پیام/