به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، محمدعلی سجادی در رابطه با برگزاری نمایشگاه اش در بابلسر گفت: مهرماه گذشته نمایشگاهی با عنوان" سیاووشان" در گالری شمس تهران برگزار کردم که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.

وی ادامه داد: پایان سال نود و صحبتی با دوستان مازندرانی ام که سابقه دیرینه ای در نقاشی دارند داشتم و از فعالیت تعدادی از گالری های بابل و توابع آن اطلاع پیدا کردم. زمانیکه به این گالری آمدم انگیزه من بیشتر شد تا نمایشگاهی با تابلوهایی که سالهاست موضوع کار من است را به نمایش بگذارم.

سجادی تصریح کرد: بیشتر آثارم در تهران به فروش رفته بود، بنابراین تعدادی از کارهای جدید را با موضوع سیاووش به این مجموعه اضافه کردم. این نمایشگاه سبب شد بهار را با دوستان مازندرانی ام تقسیم کنم. افتتاحیه بسیار من را به شوق آورد و استقبال بسیار خوبی به عمل آمد.

سجادی در خصوص این مجموعه از نقاشی هایش گفت: 26تابلو در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار دارد. سبک کار سوررئال است؛ که مایه اصلی اسطوره سیاووش است.

وی درباره اختصاص آثارش به موضوعی اسطوره ای بیان کرد: زمان زیادی است در مورد اسطوره کار می کنم، در سینما هم همینطور است؛ مثل فیلم "جنایت" که به نوعی ضد اسطوره است که برگردان "جنایات و مکافات" داستایوفسکی است. یا در رمان "حیرانی" باز همین طور است که در سال 70 منتشر شده است. دستمایه های زیادی وجود داشته است که دوست داشتم در سینما بسازم که متاسفانه نشد و مجموعه آن باعث شد این این اتفاق رخ دهد.

نگاه به اسطوره‌ها از دغدغه‌ها و دلمشغولی‌های محمدعلی سجادی است. فضاسازی حماسی نقاشی‌های سجادی از ویژگی‌های خاص آثارش است.

این نمایشگاه دربرگیرنده 26 اثر از آثار نقاشی سجادی است که در تاریخ بیستم تا بیست وهفتم اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح تا 9 شب در گالری خورشید آرامش دریا در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داشت.

محمدعلی سجادی متولد 1336 آمل است. آغاز کار هنری وی با خط و نقاشی بوده و پس از آن سراغ فیلمسازی و سینما رفت.

انتهای پیام/